Следят техническите прегледи на колите онлайн

ИА "Автомобилна администрация" готви обществена поръчка за камерите

по статията работи: Деляна Петкова | 10.08.2011 | 09:04

Техническите прегледи на колите ще поскъпнат догодина заради въвеждането на система за онлайн наблюдение на пунктовете, където се извършват проверките, предаде econ.bg като се позовава на информация във в-к "Труд".

Увеличение на цената с между 2 и 10 лева е оправдана, тъй като целта е да бъде затегнат контролът, е заявил директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Валентин Божков.

Така по пътищата няма да се движат "ковчези на колела", поясни още Божков.

За онлайн наблюдение се заговори след поредица от тежки катастрофи с жертви. В момента обичайната цена на годишен технически преглед е около 30 лева.

Агенцията ще обяви обществена поръчка и ще монтира камери във всичките около 800 пункта за технически проверки, става ясно още от публикацията. Камерите ще трябва да изпращат поне по три снимки от всеки преглед на превозно средство - в началото, средата и в края на инспекцията. Освен това от ведомството на Божков в реално време ще могат да се включват и да наблюдават какво се върши в съответния сервиз.

"Автомобилна администрация" е подготвила изцяло нова наредба за пунктовете за технически прегледи, която вече е пусната за обществено обсъждане. Според документа се въвежда класификация на констатираните неизправности на превозните средства. Те вече ще се делят на незначителни, значителни и опасни.

При нарушения от последната степен се издава удостоверение, забраняващо движението на автомобила по пътищата - нещо като черен печат. Такава санкция ще се налага при тежки отклонения от нормите - неработещи спирачки, кормилна система или теч на гориво.

Ако в пунктовете за технически прегледи установят значителни технически неизправности, то собственикът на превозното средство ще получи предписания със срок за отстраняването им, преди да се яви на повторен преглед.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Валентин Петров 22.05.2012 | 01:35
Браво! Бедните и така едвам удържат да спастрят някакво возило, затова им одирайте още кожата. Четох коментарите. Колата ми е на 30 години. Не е ковчег на колела, но е стара. Искам нова, няма с какво. Ясно е едно, за да са спокойни всички ценители на човешкия живот предлагам - Закон забраняващ експлоатацията на коли по-стари от 5 години. И икономиката ще живне, и бедняците,които сега пречат,ще трябва да ходят само пеша. Това слага край на задръстванията, замърсяването и т.н. Рай, нали ? Липсва единствено закон забраняващ грозни жени да ходят по улицата и щастието ще е пълно. Не е зле да се помисли и за закон за отстрел на пенсионерите. Нали и те все някому пречат!
5 Данчо Георгиев 10.08.2011 | 15:47
Добре защо пак от нашите джобове? Ненаядохте се! Не стига, че има даваме по 30 лева за проверка, която те дори не извършват, ами сега ще продължаваме да им пълним джобовете, защото държавата решила да наблюдава процеса! Нямам нищо против - стига това да не ме удря в джоба, а ето, че единственото правило, което Аз поставям явно няма да бъде взето от значение, защото какво съм Аз, ако не поредния данъкоплатец.
4 Георги Петров 10.08.2011 | 11:46
Сега вече наистина много трудно ще се минава с почерпка от 30-40 лв, за да ти пуснат амортизиралото возило да се движи поне още 1 година на пътя, без да стъпва на валяците. Не мога да понасям старите дизели, които пушат и замърсяват природата в пъти повече, отколкото модерните такива, които са по-икономични и не отделят толкова вредни емисии.
3 Свилен Терзиев 10.08.2011 | 10:11
По принцип с технически средства не може да се пребори корупцията, но записващите видеокамери са едно от малкото наистина полезни неща в случая. Трябва видеокамерите да се използват на повече места. Те са трудни за фалшифициране.
2 Станимира Георгиева 10.08.2011 | 09:48
Тази година, когато минавах на технически имаше един дядка, който беше много сладък със стария си трабант, който едва прикара до обекта за да му го прегледат:) За съжаление, не мисля че това возило има място вече на пътя.. Колкото и запазено да беше то, и колкото и рядко да казваше че го кара той, колата наистина беше тотално амортизирана. Но все пак го пуснаха! Така че, мисля че тази нова система е добра идея, която АКО наиситна работи както трябва ще бъде и доста резултатна. От друга страна, това си е и "ново 20" за това как да ни прекарат за още някой лев отгоре - заедно с задължителното правило ГО да се плаща на куп. (?!)
1 Алекс Г. 10.08.2011 | 09:26
Аз лично приветствам това решение. Бих дал 2 до 10 повече за технически преглед, но ако знам, че всички ще бъдат третирани еднакво. Омръзна ми всеки ден някой да кара пред мен и да дими като парен локомотив. Да не говорим какви коли се виждат по пътищата ни и в какво състояние. Има страшно мърляви собственици, които сигурно не са водили колите си на сервиз никога.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:00 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 05:45 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 06:00 Птицата тв филм /България, 2003г./,...
  • 07:00 Имало едно време анимационен филм...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Библиотеката
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:55 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Мистерията на Троянския кон" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Лабиринт към щастието" - сериен...
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
  • 13:00 "Соник: Филмът" - с уч. на Джеймс...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.