Toyota Motor Corp и компанията Salesforce.com Inc ще направи нова социална услуга, която ще даде възможност на собствениците да се превърнат в "приятели" на собствените си коли, като ще могат да се сприятеляват с тях, пише Ройтерс.
Сделката бележи второ сливане между най-голямата автомобилна компания в света и софтуерната компания в последните месеци. Toyota и Microsoft Corp обявиха миналия месец плановете си да въведат интернет услугата в автомобилите на Toyota в целия свят.
"Социалните мрежи се трансформират в човешките взаимоотношения и начини на комуникация," казва президентът на Тойота Акио Тойода. "Автомобилът трябва да се развива в крак с тази трансформация", смята още Тойода.
Потребителите търсят не просто възможност за връзка от своите лаптопи и телефони, но и с колите си, коментират още от компанията.
Toyota вече е разработила своя собствена услуга, с която да свърже шофьорите и търговци. Съгласно новата социална мрежа, наречена "Тойота приятел", собствениците ще могат да "чатят" със своите коли, както биха го правили с един приятел в Twitter или Facebook.
Колата ще има свой собствен "профил" и ще изпраща съобщения до телефон на водача, например, напомняйки му, че трябва да си зареди изтощения акумулатор. Собственикът ще бъде в състояние да извършва двустранен разговор с колата.
Услугата ще бъде част от разширяването на мрежата на Toyota и ще се базира на платформата на Microsoft Azure, като ще даде на потребителите по света достъп до цифрови услуги на Toyota, като GPS и мултимедия.
Клиентите ще имат възможност да разширят лично мрежата с "Тойота приятел", като ще могат да включват своето семейства и приятели чрез публично социални мрежи като Twitter и Facebook.
Услугата ще се предлага първо в Япония, при електрическите автомобили на Toyota и следващата година - при хибридните автомобили, съобщават от Toyota.