Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи

Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите

по статията работи: Ралица Стоянова | 16.03.2011 | 18:29

Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.

Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".

Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.

Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.

Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.

Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.

Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.

Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.

Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 V D 20.04.2011 | 14:51
Доста добри предложения, от които трябва да се възползват не само Hilton и British Airways. Всеки гледа да отиде на почивка там, където му се предлагат възможно най-много услуги, за които няма да се доплаща допълнително. В България предимно всички искат да печелят все повече и повече, без да дават много от себе си. Колкото повече собственици го осъзнаят и приемат това, толкова повече гости ще привличат.

ТВ програма

Кино

  • Сега Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата: Божидар Искренов
  • 13:30 Българското село
  • 14:00 Малки истории
  • 15:00 Уча, зная и играя детско шоу
  • 15:30 Стари момчета игрален филм...
  • Сега "Богатствата на България" -...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Мари Франсин" - комедия (Франция,...
  • 15:00 "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:00 "bTV разказва" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследница на коледния дух" - с...
  • 14:15 "Шест стъпки до Дядо...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.