С 12% са се увеличили продажбите на нови автомобили

За първите десет месеца у нас са изтъргувани 15 585 нови коли

по статията работи: Десислава Маданска | 20.11.2013 | 12:30
С 12% са се увеличили продажбите на нови автомобили
inews.bg/Марио Евстатиев

С 12% са се увеличили продажбите на нови автомобили у нас през октомври. Това става ясно от данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). През миналия месец у нас са продадени 1 687 нови коли - при 1 512 за същия месец на предходната година.  За първите десет месеца на тази година у нас са продадени 15 585 нови автомобила при 15 764 за същия период на миналата година. На годишна база това е лек спад с около 1%.

Близо 19 000 нови автомобила са регистрирани като продадени за миналата година у нас, допълва БТА.

Данните на АСЕА сочат, че само за месец октомври в рамките на ЕС са продадени 1 004 935 нови коли при 959 799 за същия месец на 2012 г. Това е ръст от 4,7% в продажбите на нови коли в Евросъюза.

Най-значим ръст в продажбите на нови коли сред страните-членки на ЕС е регистриран в Словакия и Холандия – 37%.

От данните става ясно, че най-голям спад в търговията с нови коли е отчетен в Кипър - минус 34% и в Румъния - минус 17%.

Най-значителен дял новорегистрирани автомобили на 100 души от населението на страна от ЕС през 2012 г. е отчетен в Люксембург - 10 нови коли на 100 души население. Следват - Чехия – с 5 нови коли, Белгия – 4,4, Австрия - 4 и др.

България и Румъния са на последните места в ЕС с регистрирани едва 0,3% нови коли на 100 души.

Лидер по производството на нови автомобили в ЕС за миналата година е Германия - над 5,5 млн. произведени нови автомобила. На второ място е Франция - над 1,6 млн. нови коли, следвана от Испания с над 1,5 млн. и Великобритания с над 1,4 млн. нови превозни средства.

Най-много производствени мощности за производство на нови коли и резервни части естествено са концентрирани в Германия - 46 на брой, Франция - 36, Великобритания - 30, Италия - 23, Испания - 15 и др.

В България има регистрирана 1 структура за производство на коли, а в съседните ни страни Турция - 15, Румъния - 3 и Сърбия - 2, сочат данни на АСЕА. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


21 властен олигарх 20.11.2013 | 15:00
Нова кола в България бих си купил, само когато имам обзаведено жилище и стабилна работа, от която да си изкарвам поне 1000-1500 лева на месец.
20 David Hayemaker 20.11.2013 | 14:59
Почти никой не си купува кола в кеш. Дори в Западна Германия ги взимат на лизинг, така че не виждам нищо лошо в това, че караш кола, която всъщност не се води твоя по документи :).
19 известна личност 20.11.2013 | 14:59
Аз оставам със съвсем други впечатления, ама айде. Малко хора у нас могат да си позволят нов автомобил. Повечето нови коли обикновено са служебни.
18 david copperfield 20.11.2013 | 14:58
Българина се цели предимно в ценовия клас между 4 и 15 хиляди лева. По-скъпа кола просто не си купува, защото не си заслужава и инвестира в нещо, което да кара повечко годинки.
17 властен олигарх 20.11.2013 | 14:57
На българина възможностите обикновено стигат до там, че си купува кола на 6-7 годишна възраст. Това според мен е реалността на средната класа у нас.
16 David Hayemaker 20.11.2013 | 14:56
Пари за нова кола нямам, така че ще си стегна старата и ще си я карам. Има още много хляб в нея, така че мен не ме плаши, че карам поддържана 17 годишна кола от среден клас.
15 известна личност 20.11.2013 | 14:55
Аз си харесвам моята кола, но са на път да ме откажат от нея, защото искат да и вдигнат данъка. Това според мен е една голяма простотия.
14 Божидара Алексиева 20.11.2013 | 14:55
Лошото е, че у нас все още се карат и много стари автомобили, чийто данък ще се вдигне скоро заради вредните емисии. По-добре да си продадеш старата кола и да вземеш нова вече.
13 Софи Марсо 20.11.2013 | 14:55
С новия данък облекчаващ новите автомобили, като поддръжка данъчно, може и така да е. Хем по-малко вредни емисии, хем по-ниски данъци за тях.
12 набръчкан мозък 20.11.2013 | 13:51
Според мен това не е много добра инвестиция . Новите автомобили ще се амортизират много бързо, ако ги караш в България . След 5 години, цената на тези коли, вече втора употреба, падат значително .
11 gergana dimova 20.11.2013 | 13:49
За нови коли съм изненадана честно. Или са взети с кредит или на лизинг. Да ги имаш в брой силно ме съмнява.
10 Jana Kirova 20.11.2013 | 13:41
Чак не ми се вярва, кой би могъл да си закупи нов автомобил освен ако не е на лизинг, едва ли някой може да плати в брой толкова пари.
9 кученцето пиджи 20.11.2013 | 13:39
Много се съмнявам, че сме излезли от кризата . Не забравяй , че в България официално има около 90 000 милионери, а техният брой в действителност е доста по - голям. Може би те купуват най - вече, а не обикновеният българин .
8 Doggy Cat 20.11.2013 | 13:28
колко да са луксозни,мислиш ли че хората си купуват коли по 50-60+ хиляди, вземат си по 20 хилядии ги изплащат за 5-6г. и това е, не е особено голям критерий.
7 Mary Bloody 20.11.2013 | 13:12
Това е показател, който говори, че излизаме от рецесията и българинът става все по-склонен да инвестира парите си в луксозни стоки.
6 Milata Mila 20.11.2013 | 13:11
не мога да повярвам честно да ви призная,явно хората са забогатели или им е писнало да карат все стари коли.
5 трендафил въжарски 20.11.2013 | 13:09
явно има хора с пари в тази държава
4 дрезгав глас 20.11.2013 | 13:05
"За първите десет месеца у нас са изтъргувани 15 585 нови коли" - Това са някакви баровци - милионери.. Нормалните хора едва ли могат да си позволят да си купят нова кола, в положението, в което сме в момента .
3 Пламен Панайотов 20.11.2013 | 12:37
Явно българинът е насочил спестяванията си, за да си купи нова кола . Според мен обаче едва ли повечето хора плащат кеш. Сигурно си ги вземат на лизинг .
2 скапан сървър 20.11.2013 | 12:33
Забогатя ли българинът? Да ни е честито.
1 Теодора Динева 20.11.2013 | 12:31
учудвам се,че има такава тенденция.

ТВ програма

Кино

  • Сега Изпити по никое време игрален филм...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Библиотеката
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 11:30 Опитай света... с Ханес
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • Сега "От Италия с любов" - документална...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "По следите на тайния...
  • 14:15 ПРЕМИЕРА: "Една декемврийска нощ" -...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Запознай ме с вашите" - с уч. на...
  • 15:00 "Отмъщение по женски" - с уч. на...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.