С 2015% се увеличили безконтактните плащания у нас за 2 години

Между 14 февруари 2016 и 2018 г. онлайн разплащанията пък са се увеличили 9 пъти

по статията работи: iNews.bg | 12.02.2019 | 17:32
С 2015% се увеличили безконтактните плащания у нас за 2 години
pixabay.com

Годишният Mastercard Love Index включва анализ на кредитни, дебитни и предплатени картови транзакции за период от три години между 11 и 14 февруари 2016 -2018 година. Фактът, че влюбените предпочитат да пазаруват миг преди празника, говори за повишено доверие в скоростта и удобството на онлайн стоките. Според броя на електронните транзакции, потребителите все повече се стараят да не разочароват половинките си в най-романтичния период от годината. В глобален мащаб се наблюдават 76% увеличение на транзакциите на Свети Валентин, за периода от 2016 до 2018, а у нас делът на безконтактните плащания нараснал от 1 на 9% от 2016 насам. Сантименталните разходи на българите са се повишили с 37% от 2016-та, а цялостният им брой – с 52%. Онлайн плащанията за покупки скачат с 82% от Свети Валентин 2016 до Свети Валентин 2018.

През 2018 глобалните данни на Mastercard показват, че хората планират подаръците си – 28% от покупките за Свети Валентин са направени на 11-ти февруари, а през 2017 година 27% от транзакциите са направени в празничния ден. В сравнение с практиката у нас, глобалният потребител избира да пазарува точно в Деня на любовта, но това не означава, че се спира на традиционни или скучни подаръци. Данните показват 7% повишение в покупките на рози и подаръци под формата на цветя. Голям брой потребители се спират на подаръци като бижута, а броят на техните покупки нараства с 8%. По-романтичните от нас избират подаръци пряко свързани с личностните предпочитания на своите любими. Според статистиката покупките на книги и музикални записи са се повишили с 41%.

Ресторантите са сред най-предпочитаните локации за празнуване у нас по брой направени транзакции в заведения, който се е повишил с 70% през последните 3 години. Влюбените стават все по-щедри според количеството на максималната похарчена сума – 52% ръст от 2016 до 2018. Пазаруването следва разпространения напоследък тренд да си подаряваме преживявания, вместо предмети. Приятната почивка в хотел застава на чело в списъка с подаръци за Свети Валентин.

Според данните, безкешовото плащане в хотели нараства с 31% за периода от три години, а общият разход на празника се повишава с 26%. При транспорта също има увеличение – 13% ръст за 2018. Българите харчат все повече за цветя – 178% спрямо 2016 г. В периода 2016 – 2018, любимите ни избират да подаряват бижута все по-често. Европейците харчат с 30% повече в периода около Свети Валентин през 2018-та в сравнение с 2016-та.

"Живеем във време, в което плащаш безконтактно и дори ти доставят покупката в деня на поръчката – по-лесно отвсякога е да намериш истински смислен подарък за важните хора около теб. Проучванията на нашата компания разкриват, че потребителите в цял свят все повече предпочитат да вложат средствата си в приключения и изживявания, споделени с техните любими, пред традиционните материални подаръци, дори когато избират да направят покупката в последната минута.", коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

Използването на безконтактни технологии за подобряване скоростта на транзакциите се е повишило със значителните 229%, в сравнение с достигнатите 193% през 2016 в глобален мащаб, където България застава на челни позиции. Стойността на безконтактните транзакции е нараснала с 2015% от 2016 година насам. Не е изненада, че именно това е предпочитания метод за плащане, особено при наличните възможности за безконтактни плащания в повече от 9 милиона локации, в 114 държави.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега История.bg
  • 22:00 Страсти в Тоскана 3 тв филм /11...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Шетланд 2 6-сериен тв филм...
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Българското село /п/
  • Сега "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "В ръкавиците на Пулеви" - спортна...
  • 00:10 "Шерлок" - минисериал, с.3, еп.1
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • Сега "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.