С повече от половин милион мобилни апликации, предлагани за различни устройства, като че ли сегментът е близо до балонизиране.
Отделните числа са зашеметяващи. По данни, цитирани от AdAge, Apple вече има над 300 хил. приложения в своя AppStore, апликациите на Google за Android са 100 хил., Research In Motion предлага 10 хил. броя за Blackberry, а и Microsoft постепенно се присъединява към клуба с около хиляда приложения, разработени за момента за Windows Phone 7.
А това са само апликациите за смартфони. Напоследък такива се разработват за почти всяко ново устройство, което излиза на пазара. Apple пусна Mac App Store – за десктоп компютри, Google прави приложения за Google TV, собствени софтуерни джаджи ще си имат и конзолите за видеоигри PlayStation и Xbox.
Така изведнъж се оказва, че маркетолозите на iPhone, които революционизираха пазара със стратегията, променила из основи концепцията за мобилен телефон, малко по малко се загубват в морето от последователи. При това различните съществуващи апликации са поддържани от различен софтуер, който невинаги е съвместим с конкурентни устройства. Ако дадена компания желае да присъства навсякъде, тя трябва да хвърли доста усилия за преработка на своите послания и/или предлагани мобилни продукти.
Ето защо, според анализатор на AdAge, следващата стъпка в развитието на мобилните приложения ще е тяхното „либерализиране“ и използването на отворен стандарт, който да може да пасне навсякъде. Мечтата и на разработчиците, и на маркетолозите е да се постигне принципът „Напиши веднъж, приложи където и да е“ - от iPhone и iPad, през Galaxy на Samsung, до Google TV.
По този начин инвестициите в разработване на една апликация ще бъдат доста по-малко рискови на фона на множащите се иновативни устройства. Напротив – ще има възможности за достигане на много по-голям брой потребители, което би носило и повече приходи. Единствените условия са по-бързата реакция на производителите на устройствата и склонността им да се отворят и към външни продукти. Това обаче все повече се смята не като въпрос на търговско решение, а като въпрос на оцеляване.