Онлайн продажбите в Китай са нараснали с 22% през 2010 година, показва доклад на китайския институт за изследване на интернет бизнеса.
Китай е най-големият интернет пазар в света с оборот на продажбите от 4.5 трилиона юана (684 милиарда долара) през изминалата година. Информацията включва всички бизнес до бизнес, бизнес до потребител и потребител до потребител транзакции.
Ниските цени и нарастващото доверие в сигурността на онлайн търговията привлякоха повече хора към интернет магазините. Фирмите, които предлагат стоки онлайн, също са подобрили качеството на продукцията си и са обогатили предлаганите услуги.
Броят на купувачите онлайн в Китай е достигнал 158 милиона души, интензивен ръст в сравнение с 121 милиона потребители през 2009 година, се коментира в доклада.
Китайските потребители са изхарчили 513.1 милиарда юана през 2010 година, което е два пъти повече от 2009 година. Експерти прогнозират, че тази сума ще достигне един трилион юана през следващите 2 години.
Интернет търговията добива все по-голяма популярност в най-голямата азиатска страна и все повече компании отварят онлайн магазини, за да намалят разходите си и да подобрят ефикасността.
Повече от 25 хиляди онлайн магазина са преброени в Китай в края на 2010 година, а само половин година по-рано, в края на юни, общият им брой е бил 20 700 магазина. Огромният ръст на интернет търговията в страната накара големи западни марки като Adidas, Gap и Wal-Mart светкавично да открият свои интернет магазини на територията на Китай.