На конференция "Силата на интелигентните комуникации" Алистър Кембъл, който е бил прессекретар и говорител на бившия британския премиер Тони Блеър, обясни за предимствата и недостатъците на социалните медии.
Кембъл нарече основателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг "нов вид медиен олигарх".
PR специалистът изтъкна, че мотото на Facebook е не "не ме познаваш, но съм ти приятел". Оказва се, че хората се доверяват повече на "приятелите си" в мрежата, отколкото на политиците и бизнесмените.
Кембъл даде няколко категорични примера за това как социалните медии промениха начина на правене на PR. Един от тях е, че новините "текат нонстоп" 24 часа в денонощието.
Ако преди един посредствен филм е имал три силни дни след премиерата си, в които салоните са били пълни, сега има само един ден. Това се дължи на бързото разпространение на информация в интернет.
Кембъл посочи като добър пример за политическа кампания тази на Барак Обама за президентските избори в САЩ. Неговите експерти търсят поддръжници в социалните медии, за да ги превърнат в активисти.
В социалните мрежи репутацията е над всички. Тя е вид стратегия и е важно да се придържате към нея.
PR експертът изтъква, че за да изпъкне дадено съобщение на фона на шума, то трябва да бъде силно, вярно и ефективно.
Още за социалните медии вижте в Econ.bg.