Изследване на Juniper Research показва, че приходите от игри, които се разпространяват на таблетни устройства, ще достигнат 3,1 милиарда долара в световен мащаб през 2014 година.
Предвижданията на компанията са за грандиозен растеж в следващите две години, спрямо 491-те милиона долара приходи, генерирани от таблетен гейминг през 2011 година.
Според анализатора Шарлот Милър популярността на таблетния гейминг се е увеличила значително заради по-големите и качествени дисплеи на модерните таблети, в комбинация с по-добрата графика.
Juniper Research твърдят още, че по-сериозните играчи също са забелязали подобренията в последните модели таблети и в техния софтуер. В това число влиза и предлаганата нова контролна подредба на бутоните по екрана, подобна на тази в конзолите.
"Таблетите са перфектни устройства за забавления с мобилни игри... все по-голямата бройка доволни потребители означава, че развлекателния софтуер за тях е адски доходоносно начинание", казва Милър пред Gamasutra.
Същият твърди, че мнозинството таблетни потребители разполагат с по-високи доходи от хората, използващи основно смартфони. Съответно първите са склонни да харчат и повече пари за нови технологии и за игрите, създадени за тях.
Juniper Research предвиждат, че през 2016 година игрите, писани за таблети, ще генерират над две трети от всички приходи при мобилните устройства, а гейминга при смартфоните през следващите пет години постепенно ще се свива.