Социалната мрежа Facebook скоро ще пусне пореден нов дизайн на приложението си, за да се конкурира с новия гигант на пазара - TikTok.
Марк Зукърбърг и ръководството на Meta, майчината компания на Facebook, са поставили това като топ приоритет, съобщи Engadget на базата на вътрешна комуникация на компанията.
Основната промяна ще е в основния фийд (поток) от публикации - там ще виждаме повече препоръчано съдържание от страници, създатели и хора, които не следваме.
Целта е приложението да се превърне в "двигател за откриване" на съдържание ("Discovery Engine"), подобно на потока на TikTok, кръстен "For You" ("за теб"). Разбира се, това ще включва сериозна реклама и облъчване на потребителите с Reels, кратките видеа на Facebook и техният отговор на целия модел на TikTok.
Това ще е сериозна промяна на приложението - последната от преди няколко години целеше тъкмо обратното, хората да виждат повече постове от близки и приятели. Компанията видно търси начин да монетизира по-ефективно трафика си, след като натискът от регулаторите през последните години ограничи сериозно типа и количеството данни на потребители, които могат да продават.
По всяка вероятност това означава, че от потребителска гледна точка приложението на Facebook и сайтът facebook.com ще се превърнат в две доста различни услуги - което се вписва и в целевата демографска група. Очакванията са по-възрастните потребители да предпочитат сайта, който няма да търпи толкова сериозни проблеми, а по-младите - апликацията за смартфон и таблет. Истината е обаче, че най-младите потребители все повече въобще не си правят профили във Facebook.