Щатската интернет компания Amazon, която революционизира четенето със своя електронен четец Kindle, вероятно ще представи дългоочаквания си таблетен компютър в средата на тази седмица. Това предаде агенция Reuters, базирайки се на мненията на анализатори, според които таблетът сериозно застраши доминиращата позиция iPad.
Amazon покани медиите на пресконференция, която ще се състои в Ню Йорк в сряда (28 септември), без да даде допълнителна информация за естеството ѝ.
Мнозина анализатори коментират, че най-големият интернет търговец в света възнамерява да представи дългоочаквания си таблет, с който ще разшири портфолиото си от дигитални услуги и продукти.
Очаква се таблетът да се превърне в опасен конкурент на iPad, който от появата си на пазара през април 2010 г. е бил продаден в общо 29 милиона бройки. Според анализатора от BGC partners Колин Гилис е много вероятно цената на новото устройството да бъде под тази на конкурентните продукти, тъй като Aamazon са известни с агресивната си ценова политика. По този начин бе лансиран и електронният четец Kindle, чиято ниска цена още от началото привлече потребителите.
"Новият таблет ще бъде и маркетингов инструмент за създаването на връзки с клиентите и предлагането на облачни услуги", коментира пред Reuters Джеймс Макуви, анализатор от Forrester Research.
Макар че до момента Amazon не издават информация дори за съществуването на таблета, блогът на TechCrunch писа по-рано този месец, че той също ще бъде наречен Kindle.
Очаква се устройството ще бъде снабдено със седеминчов цветен сензорен екран, да работи под Android и да се предлага на цена от 250 долара, което е под цената и на най-евтиният iPad.
Като цяло всички анализатори предвиждат таблетът на Amazon да промени играта в този бурно развиващ се сектор. Колин Себастиан от Robert Baird & Co предвижда устройството да бъде продадено в три милиона бройки само през първата година след появата си на пазара.