Печалбите на американския производител на чипове Intel са спаднали с 13% за първото тримесечие на годината, информира AP. Причината в случая не са намалените приходи от продажби, а разходите, които компанията е направила за изследователска и маркетингова дейност, сочат данните в публикувания финансов доклад.
Като цяло обявените резултати надхвърлиха очакванията на анализаторите за представянето на компанията, но не задоволиха тези на акционерите. В резултат цената на акциите на Intel, която наскоро достигна върхови нива за последните седем години, спадна с 2,4% по време на борсовата търговия във вторник (17 април).
Чистите приходи на Intel за тримесечието възлизат на 2,74 млрд. долара, или с 420 млн. по-малко в сравнение с приходите година по-рано. Общите приходи обаче са достигнали 12,9 млрд. долара, което е с 100 млн. повече от очакваните от анализаторите.
Първото тримесечие на годината съвпадна с разходите по пускането на ново поколение чипове за сървърни компютри. Според експерти по-голямата част от пускането на новите разработки обаче тепърва предстои.
Сега очакванията са Intel да пусне ново поколение чипове за персонални компютри, както и на първия смартфон с чипове на компанията. Неговият производител ще бъде мобилното звено на France Telecom Orange.
Наред с това Intel ще стартира най-голямата маркетингова кампания от много години насам. Тя ще бъде в подкрепа на ултрабуците – леки, тънки и мощни лаптопи, подобни на Macbook Air на Apple.
По случая изпълнителният директор на компанията Пол Отелин коментира, че ултрабуците разполагат с привлекателните характеристики на таблетите – тънък корпус, сензорен екран и незабавно включване, които ще се комбинират с физическата клавиатура и удобствата на ползване, което предоставя стандартното PC.
Според Отелини PC-то на бъдещето вероятно ще бъде нещо средно между таблет и лаптоп.