Интернет гигантът Yahoo иска да промени коренно телевизионните ни навици. Компанията представи амбициозен план, който може буквално да изключи кабелните оператори от пазара, пише Business Insider.
В проекта вече участват сериозни играчи в индустрията като Samsung и Vizio. Освен това по време на приключващото днес международно технологично изложение CES 2014 изпълнителният директор Мариса Майер представи "Умния телевизор на Yahoo” (Yahoo Smart TV).
Това не е просто нов телевизор, а по-скоро софтуер, вграден в менютата на другите телевизионни компании. Системата работи по начин, който позволява събирането на информация за предпочитанията на потребителите спрямо това, какво те гледат най-често.
По този начин приложението предлага на зрителите различни предавания на база събраните данни за техните предпочитания. При връзка с интернет телевизорът може да предложи и програми от други видеоизточници, като Youtube.
Ако един ден телевизорът на Yahoo навлезе на пазара, това може да спаси, но и буквално да съсипе традиционния телевизионен формат. Стандартните сателитни и кабелни тв излъчвания малко по малко са заместени от други източници. Потребителите започват да се насочват все повече към интернет и своите лаптопи.
"Умният" телевизор обещава поне да държи зрителите пред екраните, независимо дали гледат тв програми, или предавания от други източници. Технологията обаче предлага и уеб базирани излъчвания и възможността да работи без кабелен оператор, което застрашава пряко стандартните доставчици на тв програми.