Българските туристи дават 4 по петобалната за цени, качетсво и мерки през летния сезон

За 70% от избралите дестинация у нас родината е била първи избор, 26 на сто са искали чужбина, но коронавирусът ги е оставил тук

по статията работи: iNews.bg | 19.10.2020 | 13:00
Българските туристи дават 4 по петобалната за цени, качетсво и мерки през летния сезон
pixabay.com

Въпреки очевидните трудности, повече българи са почивали у нас през летния сезон на фона на плановете, които бяха декларирани в началото на сезона. Добра е ролята в това отношение на туристическата реклама на страната, която Министерството на туризма успя да реализира в съкратени срокове в хода на изненадалата ни пандемия. Обществото очаква и още в тази посока. Оценките за летния туризъм в България са по-скоро добри, макар очакванията да са по-високи, а конкуренцията на чужди дестинации да прави българите по-взискателни.

Това показва изследване на "Галъп интернешънъл", проведено сред 1000 пълнолетни български граждани по телефона, като равносметка на летния туристически сезон. Интервютата са се състояли в периода 2-6 октомври, като 1% се равнява на 57 хил. души. Абсолютна максимална грешка  ±3.1 при 50% дялове.

Изследването е част от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл", съвместно с Националния борд по туризъм.

Половината от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са. Подобни дялове са всъщност добър атестат за достигната аудитория.

А 77,7%, т.е. почти автоматично, приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19,1% са скептични към увеличаването на рекламата като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм.

Вероятно и с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас в сравнение с отчетените в началото на сезона планове. Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както впрочем и почти навсякъде другаде в чужбина.

Например, през май 11,6% са планирали почивка на море у нас, а 22,2% (над 1.2 млн. души) са реализирали подобни почивка. 4,3% са планирали планина у нас, но 8,4% са я реализирали на практика. Обратно, 5,1% през май планираха море в чужбина, но само 2,7% (над 150 хиляди души) са го реализирали. Това е намаление от повече от половин милион в сравнение с една средна нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията. Респондентите имаха възможност да посочат повече от един отговор.

Като цяло, 29,7% от хората у нас твърдят, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга – при 19,6%, които са планирали да ползват такава към началото на сезона.

Онези, които са почивали в България, в огромната си част споделят, че страната е била първи избор – 69,2%. 26,3% признават, че са искали всъщност да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронавируса се е наложило друго.

Почивалите в България, по петобална скала от 1 до 5, дават оценки по-близки до 4 по всички показатели като цени, качество и противоепидемични мерки.

Онези, които се били в чужбина, дават и малко по-високи оценки за прекарването си там. Осезаемо по-високи са оценките на теми като цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки. Последното е очаквано на фона на по-строгите мерки в съседни страни.

Въпреки разликата в оценките, няма промяна в мненията за потенциала на българския летен туризъм, пречупен през личния опит – отново около 70% смятат, че този потенциал е добър или много добър.

Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови причини. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Респондентите са назовавали по повече от една причина.

Очаква ни труден за туризма ни зимен сезон и вероятно още един нелек летен. Засилена вътрешна реклама и подкрепа за бранша ще е от решаващо значение за минимализиране на щетите.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Натисни F1 образователна поредица/п/
  • 01:15 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 01:30 Тройни неприятности игрален филм /п/
  • 02:55 Моят плейлист /п/
  • 03:50 Чешити /п/
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега "Игра на нерви" - екшън,...
  • 02:20 "Древно инженерство" - документална...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Неразказано в историята:...
  • 07:00 Специално студио за 3 март
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 02:00 "Влюбване в Манхатън" - с уч. на...
  • 04:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 05:00 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 06:00 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 07:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Празник с Николина Чакърдъкова" -...
  • 14:00 "Разходка в небето" (премиера) - с...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.