Подобряваме туризма със серия от промени

по статията работи: Елица Елефтерова | 12.09.2013 | 20:12

Конгресният туризъм генерира най-висока добавена стойност за туристическия бранш у нас, но се нуждае от специални условия и дългосрочна стратегия. Освен източник на печалби, той е носител на сериозен положителен имидж.

Страната ни има потенциал за неговото развитие, но за това трябва да се работи дълго и сериозно, заяви заместник-министърът на икономиката Бранимир Ботев и допълни, че за конгресния туризъм е необходима допълнителна регулация и визия от страна на бизнеса и държавата.

Проблемите в бранша бяха дискутирани по време на в работна среща със световни топ мениджъри в бранша. Домакин на срещата беше председателят на организацията Хенинг Крипендорф.

Очакваме България да се върне на картата на световния конгресен туризъм, посочва Поли Карастоянова – член на борда на директорите на Българската организация за конгресен туризъм.

Имаме уверението на държавата, че през 2014 година ще можем да се включим за национална реклама и участие в календара на събитията на най-престижните изложения: IMEX – Франкфурт, CONFEX – Лондон и EIBTM, Барселона, коментира Генова.

Мениджърите на големите хотелиерски вериги поздравиха България с добрите новини от Китай и подчертаха, че най-голям интерес е предизвикал именно българския туризъм и възможностите за китайски инвестиции в туристическата индустрия.

Щефан Райтер - генералният директор в световна хотелиерска верига повдигна пред форума въпроса за липсата на дългосрочна стратегия за развитието на туризма в България.

Освен липсата на стратегия, проблем е и липсата на специализирана образователна система за средни кадри в хотелиерския и ресторантьорския бизнес – келнери, камериери, главни готвачи, рецепционисти, посочи Щефан Райтер - генералният директор в световна хотелиерска верига.

Колегата му Джордж Миу акцентира върху необходимостта от ясна визия за пазара на туризма и липсата на реална статистика и прозрачна информация за състоянието на пазара. Андреа Кайзер – генерален мениджър на голям столичен хотел подчерта, че подобна информация би помогнала при вземането на управленски решения и би оптимизирала инвестициите в туризма.

Специален център за анализи, статистика и информация в областта на туризма, към МИЕ, но финансиран от туристическата индустрия би дал възможност бизнесът да разполага с нужните инструменти за усъвършенстване на своите дейности – реална информация, в реално време.

Изготвянето на туристически бранд на България поражда сериозен проблем и това може да е свързано с разпознаваемостта на страната. Към това трябва да се добави и слабата реклама. Ботев предложи бизнеса да предложи ново разпознаваемо лого на страната ни.

В България трябва да се работи с поглед върху цели региони, а не само за отделна държава, посочи Хенинг Крипендорф, който е и представител на Международната асоциация на професионалистите в туризма Skal International.

Хенинг Крипендорф препоръча за СПА туризма у нас да почерпим опит от Германия и Австрия в организацията на този сектор от туристическия бизнес.

Ботев коментира и че с помощта на Skal в момента се мисли за разработване на модерна система за категоризация в българския туризъм, тъй като съществуващата е почивала не на световни, а на собствени, консервативни и по-скоро строителни критерии.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


8 Krist Novoselic 13.09.2013 | 10:53
Мисля, че туризмът и сега си ни е добре. Той се развива с бавни темпове последните години, но има още какво да се желае за напред.
7 Ceca V 13.09.2013 | 10:52
Нека, и без това в последно време туризмът ни бележи значителен възход, а нещата могат да вървят към по-сериозно подобрение, имаме невероятни условия за развитие на този сектор и трябва максимално да се възползваме.
6 Krist Novoselic 13.09.2013 | 10:25
"Страната ни има потенциал за неговото развитие, но за това трябва да се работи дълго и сериозно.." - Ако аз бях министър на туризма, щях да вдигна цените за чужденците, защото за тях тези цени, които им предлагаме са смешни.
5 tiha paranoq 13.09.2013 | 10:06
"Подобряваме туризма със серия от промени" - Имаме нужда от промяна. Тези, които разбират от туризъм , трябва да се съберат и всеки да предложи някаква свежа идея. Това е пътят.
4 pushit realgood 13.09.2013 | 09:08
Хенинг Крипендорф препоръча за СПА туризма у нас да почерпим опит от Германия и Австрия в организацията на този сектор от туристическия бизнес. Те хората в прав текст са ни казали какво трябва да правим, сега остава само някой да го свърши. А това е мястото, където се объркват нещата!
3 Margо Filipova 13.09.2013 | 09:00
Трябва да се направят промени, така че и туристи с по големи финансови възможности да започнат да посещават страната ни.
2 Georgi Hristov 13.09.2013 | 08:52
Наистина са необходими големи промени. Освен това трябва да се опитаме да променим, както логото си, така и начинът, по който ни възприемат туристите. Време е да спрат да ни възприемат като дестинация за алкохолен туризъм!
1 Анита Кралева 13.09.2013 | 08:37
Това е наистина много добра идея. Все пак това е перо от БВП, на което може да се разчита.

ТВ програма

Кино

  • Сега Имало едно време...предметите...
  • 15:00 Снежен свят 24-сериен тв филм...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • Сега "Присъда" - сериал, с.2, еп.64 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити с...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.