"Булсатком" ще съди директора на АБРО

Операторът не е съгласен с “манипулативните твърдения на АБРО"

по статията работи: Кремена Бедерева | 15.01.2013 | 15:13

"Булсатком” ще заведе дело срещу Мехти Меликов, изпълнителния директор на АБРО, заради коментарите, които е направил за инвестиционната политика на сателитния оператор.

Вчера (14 януари) от АБРО обявиха, че кабелни и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80% от приходите си от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на съдържание за зрителите - нови български сериали, български и лицензни предавания, холивудска продукция, спортни събития и много други.

От своя страна от "Булсатком” изпратиха писмо до медиите, с което изразяват категоричното си несъгласие с "манипулативните твърдения на АБРО относно дейността на компанията”.

"Простата математика в публичното говорене на изпълнителния директор на АБРО Мехти Меликов е плод или на дълбоко неразбиране на това какво представлява медийният бизнес, или на защита на интереси, които нямат нищо общо с целите и функциите на асоциацията”, коментират от компанията. "За неговите конкретни изявления срещу нас ще потърсим правата си по съдебен ред", обещават от "Булсатком”.

Всички опити компаниите, занимаващи се с разпространение да бъдат държани отговорни за финансиране на съдържание, са в пълно противоречие с логиката на световните пазари. Навсякъде по света телевизиите са тези, които заплащат на операторите, за да достигат до аудиториите си, а не обратното.

"Булсатком” беше атакувана от bTV и TV7, които след изтичане на договорите си не ги подновиха, заради серия от обвинения срещу сателитния оператор включително, за това, че крие реалния процент на абонатите си и че не изплаща дължимите си суми към телевизиите.

Преди дни икономическа полиция пък влезе в TV+, която е близка до "Булсатком” и започна разследване за двойно счетоводство и укриване на данъци.   

От "Булсатком” заявяват в днешното си отворено писмо, че злоупотребата с колективен орган, какъвто е АБРО, за частни търговски интереси е грубо изопачаване на основните цели, заради които съществува асоциацията, а именно – "да бъдат изградени силни, политически и икономически независими медии в България, които по най-ефективен начин да обслужват своята аудитория и защитават обществения интерес".

От компанията обясняват, че цената се определя чрез преговори между телевизията, която разпространява ефирни програми и оператора. Обхватът на мрежата спрямо абонатите е показател за достъпността на телевизионното съдържание до по-широк кръг лица. Това е от значение за приходите на телевизията от реклами и в същото време се отразява върху увеличение на разходите на оператора за поддръжка на съоръженията.

В договорите ни с телевизиите, които не са платени отделно в обособен пакет, с право на избор от абоната, таксата е фиксирана. В тях няма клаузи за броя на клиентите ни – той е динамичен.

По закон, абонатите ни се декларират на всеки 6 месеца пред Комисията за регулиране на съобщенията. "Буди недоумение защо е било необходимо АБРО и ГАРБ да инвестират пари в проучвания с неясна методология и с подбрано цитирани в публичното пространство резултати, при положение, че можеха да потърсят по законов път информация за подадените от нас данни в КРС”, питат от компанията.

Публичният спор за проценти от приходи и разходи също се води подвеждащо, алармират от компанията и обясняват, че разходите, които "Булсатком” плаща за авторски права са 35% от приходите. С останалите пари те финансират оперативната си дейност, поддръжката на системите, таксите за спътник, разходите за почти 2 000 души служители в страната.

Според тях звучат нелепо разговорите за проценти на фона на факта, че в договорите с ефирните телевизии цената досега е била 0 лв.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


65 keen blade 16.01.2013 | 11:00
Пожелавам успех на Булсатком! Никой от познатите ми не гледа ьТВ (смятат ги за изключително пошли и манипулативни), а повечето не са и чували за ТВ7.
64 Тони Тончев 15.01.2013 | 20:32
Булсатком има 15 дни време от своите абонати за да се разбере с БТВ и ТВ7. Положението стана още по-тежко след като и родното първенство по футбол най-вероятно ще се излъчва от ТВ7. След този срок, ако няма разбирателство, другите оператори няма да могат да смогнат да включват нови абонати. Е, това е само мое лично мнение и на всичките ми познати на Булсатком, които по принцип не искаме да се местим, но...
63 viktor viktorov 15.01.2013 | 17:33
Какво сега, трябва да разбираме, че Булсатком са невинни в случая ли. Хич не ми се вярва да е така. Обаче на мен взе сериозно да ми писва.
62 Margо Filipova 15.01.2013 | 16:58
Майко мила, този скандал няма да стихне скоро
61 Лили Йовова 15.01.2013 | 16:11
булсат бяха на крачка от фалита докато на го взе Костов под крилото си и тогава започнаха да им хвърчат печалбите високо в небесата
60 blue jasmine 15.01.2013 | 16:08
Буласт не са по-различни от бтв и останалите медии, и те облъчват зрителите с манипулирана информация, злоупотребяват с правата си. спокойно може да ес кажеч е години наред тероризират телевизионния пазар
59 Victoria Peshev 15.01.2013 | 16:02
в тоя ред на мисли привлякоха и Нова Тв на своя страна, които открито нападнаха БТВ в предаването си Господари на ефира. Тоя скандал отдавна излезе от пределите на просто една провалена търговска сделка.
58 Katy Russeva 15.01.2013 | 16:00
А сега искаха да обсебят и част от мачовете от националното първенство, което да се излъчва по техния - не техен канал ТВ+.
57 Mer Zlatkova 15.01.2013 | 15:57
Не съм адвокат на БТВ, но те искат да им се плаща за целия пакет от телевизии, някои от които не се излъчват свободно в националния ефир, същото се отнася и за ТВ7 и Супер 7.
56 Гошо Хубавеца 15.01.2013 | 15:54
Което навежда на мисълта, че май са си намерили доста сериозен спонсор, който да им помага в тези нови начинания. Според мен раздухват още повече скандала, тъй като по този начин искат да се доберат до по-изгодни позиции, тъй като след цифровизацията са си подписали смъртната присъда.
55 melrose place 15.01.2013 | 15:53
Така ми е писнало от селски тарикати и монополисти! Трябва да ес бойкотира "Булсатком" и да се надяваме да гои закрият.
54 Mukka Dess 15.01.2013 | 15:50
Да, а в същото време доста бързо реагираха след изказванията на АБРО. Общо взето от тези изкуствено фабрикувани скандали губят единствено зрителите.
53 Лили Йовова 15.01.2013 | 15:50
Мисля че Комисията за защита на конкуренцията твърде дълго време толерира и пази търговските интереси на Булсатком, време е този фарс да бъде прекратен.
52 Victoria Peshev 15.01.2013 | 15:49
каква писмена декларация, какво извинение, като те дори не си направиха труда в края на миналата седмица да уведомят поне абонатите си какво се случва, а потърсени за коментра- отговарят уклончиво.
51 blue jasmine 15.01.2013 | 15:48
Проблемът с някои кабелни и сателитните доставчици като Булсатком назрява от няколко години насам. Мног пъти Булсатком са получавали заслужени обвинения в монопол. Законно ли беше когато през 2010 само те да излъчват Лига Европа и Шампионската лига? Това си беше чист монопол.
50 Mer Zlatkova 15.01.2013 | 15:47
Мутренските похвати и изнудванего и сега си ги правят само и то доста умело вменявайки, че виновни в този случай са лошите от БТВ и ТВ7, които просто си търсят правата.
49 Kristina Pavlova 15.01.2013 | 15:46
Наистина е хубаво, че спорът ще влезе в съда. Време беше. АБРО трябва да си понесе последствията, че заема позиция, която няма право да заема.
48 печено агнешко 15.01.2013 | 15:45
Трябваше да се извинят, това е най-нормалната реакция в случая! С една писмена декларация трябва да се извинят на всички прецакани от тях клиенти. Тяхното преминава всякакви граници.
47 Katy Russeva 15.01.2013 | 15:45
От Булсатком май няма да спират да вменяват на хората, че са ощетени и прави, а в същото време с или бем БТВ си увеличават таксите и обанатите им не получават нищо в замяна и дори не биват уведомени за това.
46 Pencho Gospodinov 15.01.2013 | 15:44
По съм склонен да вярвам, че Булсатком манипулират хората чрез свои хора в орпеделени медии, които им правят положителен ПР и едва ли не се опитват да изкарат БТВ черни. Това не е справедливо спрямо зрителите, господа от булсатком!
45 Kalin Arnaudovski 15.01.2013 | 15:43
Нито един оператор не плаща за излъчването на ефирна телевизия, нито в България, нито по света. Изведнъж БТВ искат да им се плаща по 3 лева на абонат и то само от Булсатком. Това не е ли заговор, не е ли манипулация и извиване на ръце?
44 печено агнешко 15.01.2013 | 15:43
Това им поведение е пословично! Държат се изключително нагло по телефона, все едно съм им длъжен по някакъв начин. А всъщност е точно обратното! Те трябва да са доволни, че съм им клиент.
43 Pepi Vasilev 15.01.2013 | 15:43
Не постъпват правилно от цифровия оператор. Искат да папкат всичко и то без пари - няма как да стнае - чевтърти мобилен оператор, седми мултиплекс - няма ли да им стане малко множко, а? Не наядоха се!
42 Гошо Хубавеца 15.01.2013 | 15:42
Била е нула лева, ама в пакета на БТВ се включват и такива, които са платени и всички останали доставчици го правят безроботно само Булсатком оповавайки се на монополната си позиция фабрикуват скандал.
41 Курайма Хименес 15.01.2013 | 15:42
Направо си е тяхна! Ако нямат нищо общо, защо не дават сигнал и на други телевизии!? Много ги бива в шашмите и ще си намерят майстора в един момент.
40 blue jasmine 15.01.2013 | 15:42
От Булсатком и преди са нарушавали много закони да държавата. Ако започна да изброявам, може да стане утре. Колко пъти е имало сигнали срещу тяй и обвинения за нелоялна конкуренция и мутренски похвати.
39 Изабела Белла 15.01.2013 | 15:41
Лапат здраво, ама накрая само да не се окаже че от толкова много столове ще се окажат на земята:)
38 Afo Balinov 15.01.2013 | 15:41
да се съдят! Аз съм за АБРО, защото той е интституция и говори от името на радиа и телевизии, а булсатком какво е - опит за монополизъм в тази сфера! Не, мерси, не искам да ги гледам повече!
37 brown sugar 15.01.2013 | 15:41
Честно казано това вече е нагло. Не знам, какво искат повече, нали си разрастнаха бизнеса, така като няма ха пари да си платят за таксите!?
36 Mukka Dess 15.01.2013 | 15:40
За какво има толкова операторът да е съгласен като беззаконията им лъснаха пред цяла България, като се започне от двойното счетоводство в телевизията им, която всъщност не била тяхна, и се стигне до отчитането на абонати, за което претенции имаха БТВ и колкото и да ги плюят всички се оказаха напълно прави.
35 печено агнешко 15.01.2013 | 15:40
Сами ще се закрият както са тръгнали! Не можеш да тъчеш на няколко стана и да очакваш на всички да печелиш. А и не са организация с някакво голямо влияние! Ще се затрият собственоръчно!
34 Tinka Tralala 15.01.2013 | 15:40
Ооо аз много бързо ги разкарах! То на всеки малък полъх на вятър или дъжд, се губи сигнала! Ебаси и телевизията скапана, а на всичкото отгоре скъпо!
33 Коста Николов 15.01.2013 | 15:39
Никога повече не искам да виждам антена на булсатком на своя покрив. Пускам ги да си вземат и кабелите ако искат - само да ми се ханат от главата, че са ми противни вече! Прекалиха този път!
32 известна личност 15.01.2013 | 15:39
Да не говорим как си платих пакета им за 16,80 и трябваше да имам около 100 канала, а се оказа, че половината ми стоят заключени и не можех да направя нищо. Опитах се да говоря с тях, а те се държаха най-нагло и гледаха как да прибират парите само.
31 brown sugar 15.01.2013 | 15:39
Ще им лъснат и на тях кирливите ризи, ама до тогава много народ ще се излъже!
30 Лили Йовова 15.01.2013 | 15:39
да ги закриват Булсат и да се свършва с цялата тази мелодрама. Писна все да чета за мутренски организации които се мислят че са голяма работа а са толкова жалки
29 Изабела Белла 15.01.2013 | 15:39
"Преди дни икономическа полиция пък влезе в TV+, която е близка до "Булсатком” и започна разследване за двойно счетоводство и укриване на данъци. " - Близка, близка, колко да е близка?!Само дето си е точно тяхна! На това как ще отговорят отворковците, при положение че по закон нямат право да притежават нито телевизия, ако са телевизионен разпространител на сигнал!
28 Миро Т 15.01.2013 | 15:38
В крайна сметка ще си получат заслуженото най-накрая от "Булсатком", защото се изпокараха с всички и вместо да се извинят, то те започват да се съдят по един най-нагъл и тенденциозен начин.
27 вербална нота 15.01.2013 | 15:38
Булсата да се съсредоточат върху това да не си изгубят и последните абонати, вместо да се занимават със съдилища! Много извънкласни дейности им се събраха, като това с мобилния лиценз и в един момент да не се окажат извън борда?!
26 Aleksis Son 15.01.2013 | 15:38
Не постъпват коректно БСК към своите абонати, като ги лишават от две от най-гледаните телевизии - БТВ и ТВ7. Не мога да приема оправданията им. Да дойдат - ще им дам чинията и ще им скъсам договора пред очите, не ме бърка изобщо.
25 Иван Ангелов 15.01.2013 | 15:37
В крайна сметка нещата ще стигнат до ЕК. Те ще пуснат една проверка, която винаги е независима и веднага ще лъснат далаверите на "Буластком" как си крият абонатите и въпреки това обявяват по-големи печалби.
24 blue jasmine 15.01.2013 | 15:37
Тези Булсат са мутренска организация. Не знам поради какви причини започнаха да се мислят че са много силни. ако знаете колко много хора познвам които им ползваха услугите и се отказаха , защото бяха крайно недоволни
23 Ivan Minchev 15.01.2013 | 15:36
Няма да успеят да ги осъдят. По-скоро си мисля, че ТВ7 ще осъдят Булсатком, за дето им предава нелегално програмата. Нали не са си подновили договора - защо се правят на ощипани госпожици?
22 Tinka Tralala 15.01.2013 | 15:36
Шефовете на Булсатком са ми някакви много странни лица. Леко мутризирани.
21 известна личност 15.01.2013 | 15:36
Всички ги разбрахме що за стока са тези "Булсатком". Колкото по-скоро ги смените с някой друг, толкова по-добре за вас. Останалите играят честно и си декларират абонатите точно и ясно, а тези въртят някакви далавери.
20 brown sugar 15.01.2013 | 15:36
Това е опит за монополизация на пазара! Искат и мобилен и цифров оператор да станат! Много нагли, вече ми пинса от тях и техните претенции!!
19 гражданската квота 15.01.2013 | 15:36
Сега пък ще съдят :) Започнаха да играят на няколко фланга и все някъде ще се издънят! Не може да си сам срещу всички и да имаш успех. Ама като се сгромолясат, ще го разберат!
18 Миро Т 15.01.2013 | 15:35
Ще съдят те. Не се виждат в какво положение са и как ако не склонят да покажат колко са им реалните абонати, то те ще фалират и накрая ще загубят всичко. Глупаво управление за пореден път в България.
17 Изабела Белла 15.01.2013 | 15:35
Тия тотално се самозабравиха!! Още някой, който да не им е удобен ще съдят ли!?
16 melrose place 15.01.2013 | 15:35
булсатком са престъпници. Винаги са манипулирали документи, укривали са абонати, Колкото по-скоро ги закрият, толкова по-добре.
15 meden rudnik 15.01.2013 | 15:35
Операторът не е съгласен с “манипулативните твърдения на АБРО" - кой определя, да са манипулативни нещата, булсатком ли? Не стига, че извадиха апетити 4-ти мобилен оператор да става, сега и за мултиплексите ще играят. Добре, че отдавна се отказах от техните услуги.
14 Tinka Tralala 15.01.2013 | 15:34
Ей за това ги махнах! Защото са големи мишки, постоянно си сменят позициите и постоянно мрънкат за нещо. На всичкото отгоре цените са им неоснователно високи!
13 Иван Ангелов 15.01.2013 | 15:34
Не искам и да чувам повече за "Булсатком". През 2010 бях за няколко месеца техен абонат. Счупи се приемника им и ми искаха пари, за да ми го оправят, а дори касова бележка не ми издадоха. После исках да се оплача в центъра им и те ми казаха, че щом не са ми издали бележка, значи няма как да подам оплакване. Що за простотия е това?
12 brown sugar 15.01.2013 | 15:33
Каква реална конкурецния?! Ти добре ли си ?? Булсатком не стига, че излъгаха клиентите си и им спряха предварително дгововорени телевизии, не стига че искат да станат и мобилен и цифров оператор, но и се засягат, като ощипана лелка на едни напълно основателни твърдения! Нали имаше проверка, явно е станало ясно от нея, че укриват много абонати, ото които печелят чисто! Не говори глупости, Булсатком в момента се правят на жертви!
11 кученцето пиджи 15.01.2013 | 15:33
Как може да са толкова големи нагледци тези от булсатком! Значи то бива да си виновен и да склониш глава и да си понесеш посдлествията от това, че излъчваш телевизии без да имаш договор, ама то това тяхното вече на нищо не прилича.
10 Лили Йовова 15.01.2013 | 15:33
Булсатком май се взеха много на сериозно. Много далеч отиват като обвиняват в манипулации АБРО. На всички ни е ясно ч е операторът преследва икономически цели в случая, но кого заблуждават като се опитват да се изкарат невинни и почтени
9 Изабела Белла 15.01.2013 | 15:31
Как може Булсатком да съдят АБРО?! Това само доказва, че са виновни по всички параграфи! Егати и наглеците, не стига че крият абонати от извършената проверка е станало ясно, ами и ще съдят?! Какво искат? Всички да са на тяхна страна ли, че да може час по-скоро да се докопат до тв и комуникационнияпазара и да го моноплизират?
8 Баба Пъша 15.01.2013 | 15:31
Ей, не ги е срам тези от Булсаткоме вече минават всякакви граници на налглоста. От АБРО взеха да им вадят кирливите ризи и на тези все, че не им изнесе и сега щели да ги съдят. ТО това си е живо бездействие.
7 Kalin Arnaudovski 15.01.2013 | 15:27
Ще им е много трудно на Булсатком да се справят. Заели са се с мисия да разбият монопола и сега получават удари, дори от АБРО, която би трябвало да е безпристрастна. Не знам кой стои зад тях, но се надявам да е голяма сила. Ще е добре за всички ни, като клиенти. За първи път сме на път в България да просъществува реална конкуренция и това да се усети от всеки един, стига разбира се, да успеят. Пожелавам им успех в съда!
6 Alexander Porsche 15.01.2013 | 15:22
Ако "Булсатком" отчиташе реално абонатите и печалбата си, то сега щяха да се излъчват изцяло български сериали в роден ефир и щяхме да забравим за турските такива.
5 известна личност
Този коментар е маркиран като неуместен.
4 известна личност
Този коментар е маркиран като неуместен.
3 известна личност 15.01.2013 | 15:21
Аз не познавам други собственици на компания, които да са толкова нагли. Всички казаха на "Булсатком" в очите, че не играят честно и въпреки това, те искат да лапат и лапат нови пари.
2 Миро Т 15.01.2013 | 15:20
100% ако "Булсатком" спечелят правото да организират цифровизацията, то те ще гледат да спечелят максимално пари, без да ги интересува дали някой ще бъде ощетен. Точно така правят в момента и укриват абонати.
1 Иван Ангелов 15.01.2013 | 15:19
Не стига, че са нас*ани, ами на всичкото отгоре им знаят много устите. Да вземат да осъзнаят в кой свят живеят ли "Булсатком"?

ТВ програма

Кино

  • Сега Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.1 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.