Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира с 3520 лв. таксиметровата фирма "ОН Сититранс" ЕООД за имитация на известната марка таксита "За 1 евро". Авомобилите й съзнателно заблуждават потребителите, тъй като са облепени с почти същите стикери като "За 1 евро", е заключението на КЗК.
Нарушението се определя в закона като имитация, глобата аз което е 8% от оборота на дружеството за предходната 2014 г. В случая това се равнява на сумата от 3520 лв. Освен това КЗК задължава санкционираната компания да махне стикетите, представляващи заблуда за потребителите.
В хода на проучването комисията е установил, че "За 1 евро" е на пазара в София от 1999 г. , притежава комбинирана марка, регистрирана в Патентното ведомство, а стикерите с нея са залепени на предните врати на колите. От 2005 г. такситата рекламират и Първа инвестиционна банка с нейни стикери.
Комисията приема, че потребителите са свикнали да разпознават колите "За 1 евро" както по запазената им марка, така и по рекламата. Стикерите, използвани от "ОН Сититранс" ЕООД, са във висока степен сходни и могат да ги заблудят, заключава регулаторът.