Много често, дори и да не усещаме, ние сме подвластни на рекламите по телевизията. В зависимост от самата реклама и нашето настроение, сме склонни да не закупим даден рекламиран продукт, ако той поставя отрицателен акцент върху нашето благосъстояние.
Не са малко рекламите, показващи мъж и жена с искрящи погледи, които се влюбват благодарение на общата им страст - например към определена марка кафе.
Този романтичен сюжет обаче има обратен ефект върху самотните потребители и намалява вероятността те да се втурнат към първия магазин, за да закупят рекламирания продукт, пише в. "Metro", позовавайки се на американски психолози.
Рекламите с влюбени двойки не действат положително на индивидите, които все още не са срещнали своята половинка. Виждайки как озарени от любов партньори пият заедно любимото си кафе или потеглят на романтично пътешествие с нов автомобил, самотниците губят желание да закупят рекламирания продукт, тъй като у тях се поражда усещането, че не го заслужават, допълва БТА.
Често необвързаните потребители се ориентират към по-евтин продукт от друга марка, обяснява професор Лиса Кавана, психолог от университета на Южна Калифорния.
"Напомняйки на тези потребители за любовните отношения, от които те са лишени, рекламодателите не само пропускат целева група, но и си вкарват автогол, и трябва да престанат да заливат самотниците с романтични реклами, смятайки ги за вдъхновяващи", споделя още Кавана.