"Топлофикация" ще съобщава на длъжниците си, че е започнало дело срещу тях в сметките за парно и топла вода. Практиката се въвежда от този месец. Така, ако някой има натрупани неплатени сметки към топлофикационното дружество и то реши да си ги търси по съдебен път, клиентът ще разбира за заведеното дело от първата фактура, която получи след подаването на иска.
В същото време от днес столичната "Топлофикация" започва и актуализация на базата данни на клиентите си. Едно от нововъведенията ще бъде, че срещу всеки абонатен номер вече ще трябва да има и телефон за връзка. Така много по-лесно ще се комуникира между компанията и нейните клиенти. "Топлофикация" ще може своевременно да ги уведомява за натрупани неплатени сметки, какви са вариантите за погасяването на дълга, както и какви мерки ще предприеме дружеството, ако абонатът откаже. Това обясни пред БНР един от омбудсманите на "Топлофикация София" Деян Дянков.
Столичният общински съвет (СОС), който е принципал на компанията, е взел решение, с което осъдените за дребни задължения клиенти няма да бъдат принудени да плащат огромни адвокатски хонорари. В последно време в публичното пространство излязоха редица случаи, при които за дълг от няколко десетки лева абонатите трябваше да платят стотици левове за хонорара на юриста. От СОС са възложили на "Топлофикация София" да изработи такава методика, че адвокатският хонорар да не надвишава самия дълг на клиента. Така, ако неплатената сметка е за 20 лв. парите, които абонатът ще трябва да плати за юриста, няма да надвишават тази сума, обяснява председателят на Комисията по инженерна инфраструктура и енергийно планиране към СОС Валя Чилова. Тя допълни, че в практиката на "Топлофикация" ще бъде бъдат въведени само минималните адвокатски хонорари. Така например за задължения под 300 лв., ще се плаща за юрист толкова, колкото е самия борч. За суми от 300 до 1000 лв. пък адвокатският хонорар ще бъде 300 лв. "Ако задължението ви е 700 лева, например, плащате 300 лв., ако е 950 – също 300 лв.", обясни Чилова.