От бул. "Ботевградско шосе" до жп линията София-Перник – това ще са двете крайни точки на трасето на третия метродиаметър на софийското метро, пише Еcon.bg, позовавайки се на шефа на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.
Дължината трасето ще е 15,5 километра, а предвиденият пътникопоток е 162 хил. души на ден.
На бул. "Ботевградско шосе" ще бъде построено депо, което ще е началната точка на трасето. Оттам то ще продължава надземно по булевард "Владимир Вазов", където ще бъде първата метростанция. След това железницата ще се движи подземно към центъра на София по булевард "Мадрид", военна академия "Г.С. Раковски", Софийския университет "Свети Климент Охридски" (където ще се пресичат трите метродиаметъра), кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и "Васил Левски", на "Патриарх Евтимий" и НДК, кръстовището на улиците "Георги Софийски" и "Пенчо Славейков", булевард "Иван Гешов", улица "Кюстендил" и ще продължава към улица "Житница".
Там ще започва открит участък, който ще минава по улица "Обиколна", през бул. "Овча Купел" и ще завършва в жп линията София-Перник.
Една от основните забележки по проекта обаче е липсата на буферни паркинги. Решено е да се изберат две места, където да се построят такива и там ползващите метрото да оставят личните си автомобили.
Освен това вече е обявена тръжна процедура за избор на строител на частта от столичното метро, която ще свързва бул. "Цариградско шосе" и Летище София.
Очаква се до края на следващата седмица да бъде обявена и процедура за избор на консултант. Трасето ще е с дължина 4,95 км и ще включва 4 станции. Тук ще се предвижда една от станциите да бъде комбинирана - жп и метро. Тя ще се намира на гара Искър и предстои да бъде построена.