Магазинът App Store, който продава онлайн софтуерни приложения за iPhone и iPad, започна да приема разплащателни карти в юани, за да улесни покупките през сайта си от страната на китайските граждани, предава AFP.
"Услугата е налична от петък (18.11.11). Това е добра новина за нашите клиенти, както и за китайските разработчици на приложения", коментира пред агенцията говорителят на Apple за Китай.
App Store вече работи с повече от 20 китайски банки, уточнява той.
Продуктите на Apple са много популярни сред средната класа в многолюдната азиатска държава, като регионът Китай-Хонконг-Тайван е вторият най-голям пазар за американската компания, след този на САЩ. От фирмата очакват китайското влияние върху продажбите им да се засилва и допълнително.
Въведената промяна ще направи покупките в AppStore от китайци много по-лесни. При това не само покупките, а и свалянията на безплатни приложения, за които също се изисква влизане в създадения предварително профил, изискващ данни за кредитна карта.
Преди това, за да ползват App Store, потребителите от Китай се нуждаеха от кредитна карта с възможност за разплащания в две валути. Това представлява сериозно затруднение в Китай и собствениците на iPhone бяха принуждавани да "отключват" с хакерски намеси затворения иначе мобилен апарат, за да могат да ползват софтуер от други източници. Други пък използваха фалшиви самоличности и подправени карти.
Приемането на разплащания в юани става факт година след пускането на версия на App Store на китайски.
С цел още по-пълноценно използване на мощта на китайския пазар компанията предвижда и отварянето на нови физически магазини в страната.
По данни на изследователската компания Gartner към третото тримесечие на тази година смартфонът iPhone има дял от 10% в Китай с продадени близо 22 млн. апарата. Така Apple се нарежда на четвърто място на този пазар – след Nokia, Samsung Electronics и Huawei Technologies.