BASF залага на устойчивите електромобили

Разработваните от компанията технологии увеличават пробега и икономичността на електрическите коли

по статията работи: Георги Георгиев | 12.07.2011 | 13:36

През следващите пет години немския концерн BASF възнамерява да инвестира над сто милиона евро в създаването на нови материали за батерии на електромобили, съобщават от компанията.

Половината от тези инвестиции ще бъдат вложени в изграждането на фабрика за катодни материали в американския град Илирия, щата Охайо.

Новата инсталация, която е на стойност над 50 млн. долара, се очаква да заработи от средата на 2012 г. Тя ще бъде ключов елемент в производството на бъдещите литиево-йонни батерии.

Освен иновативни материали за катоди, BASF наскоро стартира програми за разработване на електролити за батерии, както и проучвания в областта на литиево-серните и литиево-въздушните батерии.

Целта е създаването на батерии и компоненти, които да осигурят по-голям пробег с по-малка тежест и на по-ниска цена, коментира д-р Андреас Краймайер, изпълнителен директор на проучванията на BASF.

Като компенсация за голямото тегло на батерията (средно около 200 кг.), общото тегло на електрическите автомобили може да бъде намалено чрез олекотяване на самата конструкция. Подобна цел обаче поставя нови изисквания към използваните материали като тяхноата механична и температурна устойчивост, електромагнитна защита и пожароустойчивост.

В тази насока от немската компания работят върху многофункционални олекотени конструкции, създадени бързовтвърдяващи се епоксидни смоли, полиуретанови и подсилени с влакна полиамидни смоли. В бъдеще те ще могат да намалят теглото на електромобила от 100 до 150 кг.

Компанията предлага и решения за подобряването на топлинното регулиране в колите. "През лятото климатикът на колата поглъща допълнителна енергия и така се намалява пробега”, обяснява Краймайер.

Новост в тази насока са и пигментите в лаковото покритие на автомобила, които отразяват слънчевите лъчи в инфрачервения спектър. Така ще се намали горещината в купето на автомобила в през лятото, без да е необходимо използването на климатик.

За разлика от двигателя с вътрешно горене, който произвежда допълнителна топлина през зимата, електрическият двигател консумира повече електричество, нужно за затопляне на купето. За да се намали високата консумация на енергия е необходимо инсталирането на изолация от високоефективна пяна. Това в крайна сметка също ще доведе до по-голям пробег на автомобила, коментират от компанията.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Страсти в Тоскана 3 тв филм /25...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Франс игрален филм /копродукция,...
  • 01:45 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 02:15 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 03:50 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:45 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:30 История със зайче детски тв филм...
  • Сега "Кажи честно" - забавно шоу с...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Сезар Вагнер" - сериал, с.3, еп.4...
  • 01:30 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:00 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • Сега "Игри на волята:...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 1
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.