Facebook ще похарчи 1 млрд. долара за закупуването на Instagram – компанията, създала едноименния софтуер за споделяне на снимки, съобщи AP. Това е най-голямата сделка по придобиване, правена досега в историята на социалната мрежа.
На пръв поглед Facebook е похарчила огромна сума за малка компания с шепа работници. Но липсата на бизнес модел днес не е от сериозните пречки, които намаляват интереса към технологичните сензации, коментират от AP. Както показва опитът на самите създатели на Facebook, макар че социалната мрежа стартира без реклами или други сериозни приходи, в един момент парите идват при тези, при които са и потребителите.
Instagram позволява на хората да споделят снимките, които правят с мобилните си устройства. Фото-приложението разполага с филтри, които да обработят снимките по такъв начин, че да изглеждат така, сякаш са заснети през 70-те или пък с фотоапарат Polaroid.
За по-малко от година Instagram успявала да привлече над 30 милиона лоялни потребители. През 2011 г. самото приложение се превръна в едно от популярните безплатни приложения за iPhone.
Очаква се сделката при придобиването на Instagram с нейните десетина служители да приключи до края на юни.