Facebook – фактор на трудовия пазар в САЩ

Facebook e значително по-успешен канал за намиране работа от професионалната мрежа Linkedin

по статията работи: Георги Георгиев | 21.11.2011 | 18:03
Facebook – фактор на трудовия пазар в САЩ
gettyimages.com

В следствие на повишаващата се безработица в САЩ все повече безработни американци се насочват към социалните мрежи с надеждата чрез тях да си намерят нова работа.

Според скорошно изследване, проведено от софтуерната компания за подбор на персонал JobVite сред 1200 възрастни американци, Facebook се очертава като  доминиращата платформа за търсене и предлагане на работа през мрежата, съобщава DigitalTrends.com.

Проучването показва, че над половината от търсещите работа използват поне една социална мрежа за тази цел, като Facebook e ясният фаворит сред проактивните и активните кандидати.

Под "проактивни кандидати" от JobVite разбират хора, които към момента имат работа, като в същото време са отворени и за нови предложения. "Активните кандидати" били тези с или без работа, които активно търсели нова работа. Изследването определяло още потребителите с над 150 контакта в дадена мрежа като "свръх социални” кандидати.

Когато от JobVite разговаряли само с хората, които си били намерили работа с помощта на социална мрежа, близо 48% обяснили, че това е станало благодарение на Facebook. Професионалната мрежа LinkedIn била избрана от едва 26%, а Twitter - 23 на сто. 

При хората с над 150 контакта Facebook процентът достигал 85%, докато доверилите се на Twitter били 34%, а тези на LinkedIn – едва 25%. Сборът от процентите надхвърлял сто тъй кат запитаните са давал и повече от един отговор.

Сред избралите Facebook най-голяма била групата на кандидатите под 40 години (64%). Над половината били мъже (56%), а 36% печелели над 75 хиляди долара на година. В допълнение близо 37% от анкетираните попаднали в категорията "свръх социални”.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 V D 22.11.2011 | 19:41
Във Facebook можеш и мъж да си намериш не само работа, така че нищо не ме изненадва. От социална мрежа се превърна във всичко друго, само и само да привлича потребители. Ами то стана манджа с грозде, много зле!
2 Georgi Georgiev 22.11.2011 | 15:41
Излиза така, че ако искате ново предизвикателство, то трябва да се регистрирате във Фейсбук. Дори в България съм чувал, че компаниите са оглеждали мрежата за потенциални добри кандидати. Не знам какъв подбор правят, но по мрежата можеш да разбереш биографията и интересите на един човек.
1 Иван Цветков 21.11.2011 | 18:43
Facebook един ден ще се превърне марка "по подразбиране", нещо като Кока кола, Адидас, Макдоналдс и други мултикомпании! А може би вече се е превърнала? :)

ТВ програма

Кино

  • Сега Днес на УЕФА ЕВРО 2024
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Истории от Олимпийските игри
  • 13:00 Четвъртият патриарх пряко предаване
  • 14:00 Малки истории /п/
  • 15:00 Опитай света... с Ханес
  • 15:30 Четвъртият патриарх пряко предаване
  • 18:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Още една истинска любов"...
  • 15:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "НепознатиТЕ" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 13:00 "НОВИЯТ ПАТРИАРХ" - специално студио
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Кошмари в кухнята" - риалити
  • 21:00 "Футболфест" - студио за...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.