Да обяздиш дивия кон под открито небе (СНИМКИ)

Ford Mustang Cabrio е истински магнит – за шофьора, за жените, за каквото си поискате

по статията работи: Кристиан Костурков | 28.09.2017 | 13:17  13 Виж всички снимки

Обяздването на коне никога не е било лесна професия. За разлика от много други занаяти, при които с развитието на света нещата стават по-малко сложни, при тази е точно обратното. А и майстори все по-рядко се намират. Особено за обяздването на една от най-свободолюбивите и силни породи – мустангите. Е, в тази статия няма да си говорим точно за коне или поне не само за един, а за цели 422. Скрити под капака на новия Ford Mustang Convertible или на човешки казано: кабрио.

След като в продължение на половин век Mustang трупаше фенове по цял свят, но официално можеха да го притежават само хората в Северна Америка, от Ford взеха много ДОБРОТО решение да направят шестото поколение на автомобила глобален модел. И да, мечтата на милиони се сбъдна. От 2015 г. този култов автомобил вече се продава и в Европа. Че и в България. А доказателството колко много той е липсвал на почитателите на спортни коли на Стария континент е в това, че за нула време Mustang се превърна в най-продаван спортен автомобил. Включително и на пазарите във Франция, Швеция, Полша, Чехия, Унгария, Румъния, Финландия, Гърция и България.

1983946Дизайнът на новия "европейски" Mustang определено е нещо неповторимо за Стария континент. Отвън колата няма как да бъде сбъркана, дори и да я види дете, което за първи път се натъква на представител на американската легенда. Дизайнерите са поработили така, че дори и 53 години след появата на модела, основните му черти да бъдат запазени. Но в същото време автомобилът да бъде адекватен на съвременните тенденции. Така например напомпаната днес предница има почти идентични линии с онази от 1964 г. В това поколение на модела фаровете са запазили кръглата си форма (което почти винаги е било при Mustang, с изключение на онова поколение от 1993 г., когато американците решиха коренно да променят визията и определено сбъркаха). Те обаче са поставени в ромбоидни гнезда, в които има също и по три успоредни леко наклонени LED дневни светлини, които придават допълнителна агресия в "погледа" на Mustang. За злобната муцуна помага и огромната радиаторна решетка, която сякаш е готова да погълне пътя. Препускащият мустанг е средата й няма какво да го коментираме.

Но трябва да отбележим, че го има на едно доста нетрадиционно място. Куп съвременни коли вече имат вградени лампи са осветяване на земята в страничните огледала. И Mustang ги има. Обаче тук следва изненадата. Когато шофьорът или пътникът отворят вратата, за да слязат вечерно време, осветяването прожектира емблемата с мустанга. Е как да не се изкефиш.

Задницата на колата следва ретроспективно-модерните идеи на предната част. Там, както и преди повече от 50 години, намираме задните светлини в 3 успоредни сектора от всяка страна, отново светодиодни. А по средата между тях – отново препускащоият див кон (при базовата версия на модела) или голямата емблема GT (при по-мощната).

1983970Силуетът на колата отстрани е изключително спортен и сякаш летящ, дори и в паркирано състояние. Не може да не се набият на очи 19-инчовите черни джанти, естествено също с емблемата на Mustang. Под тях пък личат специалните спирачки Brembo с червени апарати. Които обаче се поставят само на по-мощната версия на модела. При нея няма как погледът да пропусне и огромните цифри 5.0 на предните калници.

Едно от най-големите преимущества на колата, освен, че е Mustang, че и кабрио, де, е цената. В това отношение на практика автомобилът няма конкуренция. Сред няколкото му преки конкурента той се продава срещу най-малко пари. А освен това съотношението цена-качество винаги е в негова полза, независимо за коя модификация и кое ниво на оборудване става дума. Цените на Mustang започват от 79 200 лв. с ДДС, когато става въпрос за версията с покрив и с 2.3-литровият EcoBoost двигател, познат от Ford Focus RS. При кабриото базовата цена е 88 000 лв. При по-мощната версия GT (и по-култовата) с 5-литров атмосферен двигател (каквато тествахме) цените при купето тръгват от 87 900 лв., а при кабриолета – от 96 700 лв. Наистина при конкуренцията такива цени няма. А и да не говорим, че при появата на подобни кабриолети от доста по-редови марки, за които статутът на Mustang засега, а по всяка вероятност и завинаги ще си остане само блян, сме виждали подобни цени. Да не говорим, че която и да било версия и модификация на колата идва с едно доста сериозно оборудване и екстри, за които при други автомобили ще трябва да се бръкнете по-дълбоко.

Mustang не може да остане незабележим, където и да било. А когато си говорим и за кабриото, тогава вече нещата излизат извън контрол. По време на теста не успях да видя човек по улицата, шофьор или пътник, който да не се загледа. Е, така е с култовите спортни автомобили. В тази връзка, ако не обичате да ви зяпат, това не е вашият автомобил. Но при всички останали случаи – е.

За неизменното обръщане след колата помага и невероятният саунд, който произвежда. Особено с 5-литровия V8, с какъвто беше тестовият автомобил. Освен, че лепи шофьора и пътниците за седалката и кара автомобилът да лети (ускорението от 0 до 100 км/ч. се постига за 4.8 секунди), легендарният почти колкото колата американски атмосферен агрегат издава невероятно надъхващ груб звук, след който няма как човек да не погледне към източника му. Дори и когато работи на място, на мен лично този саунд ми вдигаше леко адреналина. Е, естествено, когато настъпя газта, нещата ставаха несравними. Хубаво е да се отбележи обаче, че въпросният саунд се чува по-добре, когато си извън колата. Установих го, когато няколко дни след теста покрай мен на светофар стартира един Mustang с 5-литров мотор и определено се чуваше по-силно спрямо когато бях зад волана. А и си е друго този зад теб да види огромната емблема GT, по която се познава отзад 5-литровият Mustang.

1983972Както вече споменах, двигателят е атмосферен, а мощността му е 422 к.с. Максималният му въртящ момент е 524 Нм и се постига при 4250 оборота в минута. В конкретния случай този Mustang Convertible беше с автоматична скоростна кутия с 6 степени. Дори и клиентът да предпочете ръчната трансмисия, която е със същия брой предавки, разлика в показателите няма, така че колебания при избора няма да са налице. Максималната скорост и при двата варианта е 250 км/ч. Единствено при автоматика вредните емисии са малко по-малко – 281 грама СО2 на километър при 299 при ръчните скорости.

Съвсем до скоро автоматичните трансмисии винаги се свързваха с повече разход на гориво. При Mustang нещата стоят точно обратно. Поне по каталог. Според заводските данни този автомобил има среден разход от 13.5 литра на 100 км с ръчни предавки и 12 на 100 при автоматичните. Аз такъв разход не успях да постигна. При мен в края на теста компютърът показваше 16.1. Трябва да се има предвид обаче, че изобщо не съм жалил колата. Почти всяко тръгване беше с педала до долу, поне половината изминато разстояние беше по магистрала, а и откровено последното нещо, което ми е минало през главата, е да пестя гориво и да карам икономично. Все пак съм зад волана на Mustang, все пак карам легендарен спортен автомобил, все пак имам под капака 5-литров атмосферен мотор... А и си мисля, че едва ли има човек на земята, който ще си купи кола с такъв голям двигател и ще си прави сметка за 3 литра бензин. Да не говорим, че реално за такива кубици разходът не е голям – има достатъчно двигатели с наполовина по-малка кубатура, които "ядат" такова количество гориво.

По принцип има и малко по-икономичен варинат. Ако все пак имате в главата си идея да карате Mustang, който харчи по-малко, колата се предлага и във вариант с 2.3-литров турбиниран EcoBoost двигател. Той разполага с мощност от 314 к.с. и въртящ момент от 432 Нм. Ускорението е с 1 секунда по-бавно от това при версията с 5-литровия мотор, а разходът по каталог с 6-степенната ръчна скоростна кутия е 8 на сто, а с автоматичната – 9.5. Максималната скорост тук също е по-ниска – 235 км/ч.

Едва ли има автомобилен фен по света, който да не си е мечтал да седне зад волана на Mustang. Е, мога да ви кажа, че чувството е точно толкова невероятно, колкото си го представяте. А щом е и кабрио, нещата отиват още повече към върха на сладоледа.

1983975Освен да управлява такава кола, шофьорът ще се чувства отлично и благодарение на интериора и оборудването в купето. То е много богато, както подобава на един такъв автомобил. Особено привлекателното при кабриолета са климатизираните седалки. Освен, че са с уникален дизайн и много удобни, те са и вентилирани, благодарение на което шофьорът и пътникът могат да се възмолзват от удобството на климатика не само от въздуховодите, но и от това, върху което седят. Много добро решение, при положение, че това е кабриолет, съответно ще се кара предимно лятото, когато е жега и предимно с отворен покрив. Да, определено климатичната система на Mustang Convertible успява да пребори високите градуси на термометъра. Единствено неспасяемо е положението с напичащите главата слънчеви лъчи. Но в крайна сметка от тях спасение още никой не е измислил (като изключим затварянето на покрива де). А и едва ли някой собственик на кабриолет където и да било по света си е купил такъв, за да не го пече Слънцето.

Интериорният дизайн на новия Mustang е запазил основните линии на класическите модели от последните десетилетия. В същото време обаче в купето те са съчетани с последните технологии. Комбинацията изглежда доста привлекателно. За абсолютно всичко в купето са използвани черни и хромирани пластмаси, както и черна кожа. Изключение при тестовата кола правят седалките, които бяха от бяла кожа – изглеждат много готино, но вероятно поддръжката на такава тапицерия в кола без покрив ще изисква малко повечко грижи. Но пък ще си заслужава.

Воланът на Mustang е стилизиран като класическия за модела 3-лъчев. Естествено няма нищо общо с онзи "дървения" от 1964 г. Този е с кожена тапицерия и естествено за наши дни е мултифункционален. Благодарение на вградените бутони шофьорът може да управлява почти всички системи в колата, с изключение на климатика. За него ще трябва да се присегне до централната конзола. Където е разположен и бутонът за запалване на двигателя, 8-инчов цветен сензорен екран, както и няколко бутона, заимствани отново от класическите модели, като например за аварийните светлини, за изключването на ESP-то и др.

Като всяко кабрио, Mustang е 4-местен автомобил. Така че отзад не планирайте да возите трима. Двамата обаче ще бъдат доволни. Дизайнерите на Ford са проектирали две индивидуални анатомични седалки, в които пътниците буквално потъват и се чувстват все едно за тях са правени. Евентуален дискомфорт може да създаде мястото за коленете. То не е много голямо, съответно човек с по-дълги крака не би се чувствал много добре след няколкочасово пътуване. За по-кратки обаче едва ли ще има проблем. А и при такъв сценарий емоциите ще го владеят още преди да се е сетил, че на коленете може да му е малко тесничко. Ако си говорим за човек с по-компактни размери обаче и след дългия път едва ли ще има оплаквания.

Макар и кабрио, този Mustang може да предложи достатъчно място за багаж. Обемът на багажника, макар и намален спрямо версията купе предвид факта, че там се прибира и покривът, е 332 литра. Така че място за куфари и чанти има достатъчно.

1983973Но да се върнем отпред. Там, освен изброеното до момента, трябва да се отбележи и че инфоразвлекателната система е познатата от последните модели на Ford SYNC 2. Освен с командите от волана и сензорния екран, тя може да бъде управлявана и с глас. А самата тя може и да говори. Така, например, ако синхронизирате телефона с нея, тя може да прочете получен по време на пътуването SMS.

На централната козола има и едно хитро бутонче, чрез което се променят режимите на настройка на колата. Те са Normal, Sport, Track и Snow/Wet. От имената им става ясно кое за какво е предназначено. Дори и при нормалния режим поведението на Mustang е много надъхващо. Естествено при спортния нещата стават още по-впечатляващи. С активирането му се променят настройките на мотора, на предавателната кутия, на педала на газта и на волана, така че изживяването наистина да е спортно. При Track нещата вече стават съвсем изумителни, но този режим не е препоръчителен за всеки шофьор. Както става ясно и от името му, при него колата е добре да не се кара по пътищата, а на писта. Където определено човек да й се накефи до краен предел. Но предвид факта, че някои системи за сигурност при този режим се изключват, направо е задължително човек да има опит със спортен автомобил със задно предаване на писта, за да се наслади напълно от това, което колата му предлага. Режимът за сняг и мокри настилки вероятно ще бъде най-малко използван или изобщо няма да бъде включван при кабриото. Все пак такава кола се кара в 99% от случаите в хубаво време. Но той си върви стандартно с Mustang Convertible. При купето, което очаквано ще се кара през всички сезони, със сигурност няма да е излишен.

Който и режим да се избере, чувството да караш Mustang е прекрасно и несравнимо. Настъпиш ли го, дори и да не е от място, моментално се вижда лекото повдигане на предницата, на което много се кефим по филмите. Е, за разлика от там, колелата не се отлепят от земята, а и по-добре. Реакцията на предницата обаче не означава, че автомобилът губи сцепление. Просто ефектът на задното предаване и мощния двигател. А кой не си мечтае за всичките "екстри" на поведението на мощен спортен автомобил със задно предаване. Като прибавим и невероятният звук от мотора и изпускателната система преживяването наистина е несравнимо и едва ли човек някога ще може да му се насити.

1983950Мощен спортен автомобил си е нещо понякога и опасно, особено в ръцете на необуздан шофьор. Затова пък в Mustang нивото на системите за сигурност е високо. Европейската версия превъзхожда в това отношение американската, което е благодарение и на регулациите в ЕС. Така в крайна сметка колата разполага с цял куп системи, които да я задържат на пътя при екстремно шофиране и наличието на критична ситуация, да помогнат на шофьора да я овладее, че даже и да защитят пешеходци, ако се стигне до подобна изключително неприятна ситуация. Да, последното поколение на американската легенда е снабдено и със система, която повдига наобратно предния капак, така че да се омекоти евентуален удар на човек. Нещо, което все още го има в доста малко автомобили.

Цялостното впечатление, което оставя Mustang Convertible, е за един наистина страхотен спортен автомобил, с легендарно минало и легендарно бъдеще. Просто няма как човек да не се влюби в него, дори и да го оцени безпристрастно, без да обръща внимание на легендарния му статут. Дори и дребните забележки, които не са нищо съществено, няма да могат да променят усещането, когато човек кара Mustang.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Веселите музиканти 2-сериен детски...
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:00 Иде нашенската музика
  • 14:00 Религията днес
  • Сега Премиера: "Древно инженерство" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Загадки за начинаещи:...
  • 14:15 "Завинаги ти" - романтичен, драма...
  • 16:00 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Сбогом, Кристофър Робин" - с уч....
  • 14:40 "Четириноги приключения" - с уч. на...
  • 17:00 "Любовни афери" (премиера) -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.