Шофьорите да не си правят експерименти и да карат колите си през зимата със съответните за студения сезон гуми. В противен случай нещата по пътя стават рисковани. Въведеното наскоро задължение за поставяне на зимни гуми през не трябва да се разглежда само като повод за глобяване от страна на КАТ, а като на нещо, което води до по-голяма безопасност. Освен това водачите не трябва да разчитат на стари гуми, били те и зимни. Това стана ясно от думите на председателя на Съюза на българските автомобилисти инж. Емил Панчев пред БНТ.
"Всички водачи могат да проверят техническото състояние на автомобила си във всеки един от 60-те пункта на СБА в цялата страна от 1 до 11 ноември. Целта е да подготвим всеки шофьор, който иска през зимния период да осигури сигурност за себе си и семейството си на пътя", каза също той. И отново напомни на всички водачи, че през зимният период (от 15 ноември до 1 март) е задължително грайферът на гумите да бъде поне 4 мм, а органите на реда готвят масови проверки за спазването на това изискване.
"Забелязва се една по-добра култура във водачите. Вярвам, че това донякъде се дължи на ежегодните кампании, които ние провеждаме. Голяма част от шофьорите започнаха ежегодно да посещават нашите центрове, консултират се, проверяват си фаровете, чистачките, питат дали гумите им са добри. Това води до по-добра култура и по-висока степен на безопасност на пътя", коментира още инж. Панчев.
Той допълни още, че все още има много шофьори в България, които почти не се грижат за автомобилите си, не си сменят никога гумите и се надяват да не ги застига зимата. Това разбира се не е възможно и именно те често са причината за задръстванията и катастрофите.
"СБА съветва всички водачи още гумите да бъдат нови. Независимо, че ги държим в мазето или на тавана, след четвъртата година зимните гуми губят свойствата си. Затова ще обобщя препоръките за гумите така – с поне 4 милиметра грайфер, нови и еднакви", каза Емил Панчев в заключение.