Пътната инфраструктура при 160-тия км на АМ "Тракия” категорично не е причина за пътнотранспортното поизшествие в неделя, при което тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили. Около това мнение се обединиха експерти от пътния бранш, които направиха оглед на мястото.
В него участваха инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура”, заместник-председателят на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата” Анжелина Тотева, инж. Николай Стоянов от Института по пътища и мостове, както и експерти по пътна безопасност - проф. Румен Миланов, представляващ Българската браншова асоциация "Пътна безопасност” и Българската браншова камара "Пътища”, както и представители на Европейския център за транспортни политики, на Българското обединение на шофьорите и др.
Това, че мантинелите при 160-ия км на АМ "Тракия” са стари, не означава, че са опасни, каза инж. Досев. Той подчерта, че ограничителните системи нямат вина за настъпване на пътния инцидент.
Инж. Досев отбеляза, че през есента предстои да започне планираният отдавна ремонт на 52 км от АМ "Тракия” в участъка от 156-ия км до 208-ия км. Предвижда се цялостно обновяване на трасето и на всички съоръжения по него, подмяна на ограничителните системи за пътища /мантинели/ и полагане нова хоризонтална маркировка. След средата на септември, за да не се затруднява трафикът към Южното Черноморие, ще започне ремонтът в платното за Бургас, а през следващата година се планира и обновяването на платното за София в този участък. Прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас е около 60 млн.лв., посочи инж. Досев. В тези 52 км са включени и пуснатите в експлоатация през 2007 г. 40 километра от Чирпан до Стара Загора /от км 168 до км 208/, в които ограничението на скоростта е 90 км/ч.
На въпрос за ограничения на тежкотоварния трафик в почивните дни през летния сезон, инж. Досев посочи, че забраната е временно отменена вследствие на европейско предписание за осигуряване на по-добър транспортен достъп и снабдяване на стоки от първа необходимост предвид епидемията от COVID-19 и продължава да се поддържа, за да се осигури по-бързо възстановяване на транспортния бранш и товарните превози. Той подчерта, че в минали години забрана за движение на тежкотоварни автомобили в неделя в конкретния участък при 160-ти км е имало по направлението Бургас – София, а товарният автомобил, причинил катастрофата, се е движил в посока София – Бургас.