Новата Astra Sports Tourer хвърли ръкавицата на луксозния клас

Комбито ще впечатли и най-капризните с купищата си екстри и иновативни решения, които далеч не се виждат във всяка кола

по статията работи: Кристиан Костурков | 23.06.2016 | 14:34
Новата Astra Sports Tourer хвърли ръкавицата на луксозния клас
Христо Петров

През миналата година Opel представи новото поколение на Astra, първоначално във версия хечбек. Което веднага грабна публиката с ултрамодерните си технологии. И доказателството е в многобройните поръчки, които до момента надхвърлят 200 хил. Както и в титлата "Кола на годината 2016”, която автомобилът успя да грабне малко след официалното си представяне. Сега вече моделът е наличен и във версия комби, която традиционно за марката носи името Sports Tourer. Точно в момента, в който Opel започна да приема поръчки за новото си комби, то бе представено официално и в България. Така клиентите у нас ще могат да се сдобият с новата си Astra Sports Tourer по същото време, когато и тези в Европа.

Още с появата си новото комби на рюселсхаймци от средния сегмент хвърля ръкавицата на луксозния клас автомобили. И това не се дължи само на популярната вече и у нас реклама, в която притежател на кола от премиум марките твърди, че му прилошава, когато разбира колко от екстрите в неговия автомобил са налични и в новата Astra Sports Tourer. А в рекламата изобщо не преувеличават. Даже са поднесли само есенцията. Нека сега разгледаме с какво толкова може да ни впечатли десетото поколение на компактното комби на Opel в 63-годишната си история, броейки от пионера Kadett A Caravan.

1733824

Нещо, което всеки интересуващ се от автомобили вече със сигурност знае, са новите матрични фарове IntelliLux LED Matrix. С тях Opel определено удари джакпота. А доказателството е, че от споменатите вече над 200 хил. поръчки за новата Astra, отнасящите засега предимно за хечбек версията с 5 врати, повече от 70 хил. са за модификации с точно такива светлини. Дори в Рюселсхайм се изненадват колко много хора искат да се сдобият с Astra с точно тази екстра, тъй като първоначално са смятали, че ще бъдат не чак толкова популярни сред купувачите. Заради тази "грешка” на маркетинга днес заводите едва смогват да произведат достатъчно IntelliLux LED Matrix, с които да бъдат оборудвани поръчаните автомобили, споделя с нескрита радост маркетинг мениджърът на Opel в България Петър Добрев.

Освен, че могат да се включват автоматично, матричните светодиодни светлини на Astra могат буквално сами да се регулират в зависимост от ситуацията на пътя. Функцията за завиване е дори най-простата им способност. Освен при шофиране в градски условия, то се случва и на дълъг път. При определени ситуации светлинният поток осветява до 350 метра пред автомобила, което не само дава отлична видимост на шофьора, но представлява и сериозна система за безопасност. Всеки водач е изпадал в ситуацията да кара през нощта на дълги и когато срещу него се появи автомобил и трябва да ги изключи, очите му тепърва да трябва да свикнат с много по-краткото осветено разстояние пред колата и зрението да се напряга. Е, при Astra с IntelliLux LED Matrix това няма да се налага. Тези фарове излъчват светлина от цели 5 сектора. Поради тази причина всеки един от тях светва или изгасва в зависимост от ситуацията. Ако вземем отново примера с появилата се в насрещното кола, матричните фарове ще изключат само тези сектори, които заслепяват другия водач. Така ние ще продължим да си виждаме далеч напред пътя без да изпадаме в стресови ситуации или да си напрягаме допълнително зрението.

1733821

Друга много хубава и полезна екстра на новата Astra Sports Tourer е автоматичното отваряне на багажника. Това се постига само с едно движение на крака под задната броня, дори самата кола да не е отключена. Естествено, за да се отвори капакът, колата ще трябва да усети, че ключът е наоколо. Така, когато човек излиза от магазина, натоварен с N на брой торби и няма свободен пръст, да не говорим за ръка, с която да отвори багажника, просто размахва крака си и Astra Sports Tourer прави останалото. А все пак всяко комби се произвежда и купува, за да се товари. И предвид това, че по всяка вероятност това ще се случва често, автоматичното отваряне на багажника е една изключително полезна функция. Има и още 3 варианта за това, макар и по-традиционни. Единият е с бутона на самата задна врата, вторият е от бутон на ключа, а третият – от бутон отвътре на вратата на шофьора. При последната опция дори може да се настрои колко точно да се отвори капакът на багажника – докрай или на ¾ от възможностите.

А има и функция за автоматично затваряне. Единият начин е отново да се размаха крак под бронята. Който е много полезен, ако току що сте изпразнили багажника и отново ръцете ви са пълни. Другият е с бутон от вътрешната страна на самия капак.

1733818

Багажното отделение на новата Astra Sports Tourer притежава и други полезни качества. Така например дъното му е абсолютно изравнено със задната броня. Освен, че така товаренето и разтоварването стават по-лесно, при нужда човек спокойно може да седне в багажника, за да се преобуе например.

Когато пък се налага да се прекарват големи по обем товари, за което трябва да се сгънат задните облегалки, те "лягат” напред без да правят праг и багажното отделение продължава да е почти изцяло равно чак до облегалките на предните седалки. За да се постигне ефектът дори не е необходимо да се прави нещо със задните кресла, които просто си остават под сгънатите вече облегалки.

Последните притежават и друга не особено разпространена функция сред съвременните автомобили, независимо дали говорим за премиум марки или не чак толкова луксозни. Масово задните седалки се прибират в съотношение 60/40. Не и при новата Astra Sports Tourer. Тук всяка една облегалка е отделно за себе си, на практика те са 3 и сгъването става в съотношение 40/20/40. При това положение превозването на дълги дъски например няма да попречи отзад да се возят двама души. Или пък, ако се тръгне с компания на ски, те спокойно могат да заемат мястото на средната седалка след сгъване на облегалката й, а около нея да пътуват двама възрастни. Ако пък сме тръгнали с малчуганите, двете детски столчета спокойно се фиксират на местата откъм вратите, а в средата да продължат да си "пътуват” няколкото комплекта ски и щеки.

1733820

Багажникът на новата Astra Sports Tourer притежава и още няколко екстри, които също да изключително полезни. И макар да са допълнителни опции, ще улеснят доста голяма част от бъдещите собственици на автомобила. Като например мрежата, която може да се позиционира по цялото продължение на багажника благодарение на специалните релси. Така, когато трябва да се превози малко багаж, който не е укрепен, той спокойно може да бъде "залепен” до задните облегалки и да не мръдне през целия път. Алтернатива на мрежата е специален твърд фиксатор, който би могъл да се позиционира дори и по диагонал и така да задържи различни по форма и обем товари. На релсите пък може да има закачалки, които да държат чанти или торби изправени. Ако в багажника често ще се вози куче, Astra Sports Tourer може да се поръча и с метална защитна мрежа над задните облегалки, така че домашният любимец да не може да прескача в купето и да притеснява пътниците или пък да стряска шофьора. Да не пропусна да отбележа и че багажникът на новата Astra Sports Tourer е пораснал с цели 80 литра спрямо предишното поколение на колата и при сгънати облегалки осигурява 1630 литра товарно пространство.

1733819

И като заговорихме за обеми, трябва да кажем, че Astra Sports Tourer предлага доста повече пространство не само за багажа, но и за пътниците. Макар отвън да е "пораснала” само с 4 мм, вътре увеличението на размерите е доста по-сериозно. Така например шофьорът вече разполага с 2.6 см повече разстояние от седалката до тавана, а пътниците отзад – с 3.8 см. В същото време е увеличено и мястото за краката им – с 2.8 см, за коленете – с 1 см и за раменете – с 2.5 см.

Сериозна еволюция са претърпели и седалките отпред. След 5 години разработки те са с изцяло нова архитектура, олекотени са с 10 кг, а паралелно вече притежават екстри от луксозния клас. Креслата в Astra идват с цели 18 възможности за настройка. Освен стандартните вече за повечето автомобили, тези имат допълнителни функции, например за индивидуализиране на страничните подпори според физиката на човека. По-оборудваните версии предлагат и вентилация, отопление, масаж. Новите настройки за гърба пък са довели дори до сертифицирането им от AGR специалистите.

От Opel не са забравили и най-модерните системи за безопасност и асистенти за водача. Освен да притежава стандартната вече за почти всички съвременни автомобили функция за предупреждение за неволното напускане на лентата за движение, новата Astra Sports Tourer е толкова "умна”, че при такава ситуация сама "чуква" волана и вкарва колата в собствената й лента. Освен това натискът върху него е с различна сила в зависимост от конкретната ситуация. Ако водачът е прекалено упорит и въпреки всичко иска да навлезе в съседната лента или в насрещното без да е включил мигач, тогава автомобилът ще го предупреди да внимава и със звуков сигнал.

1733817

Същото важи и при евентуална напечена ситуация с възможност за сблъсък с движещия се отпред автомобил. Докато още е на сравнително безопасно разстояние, на таблото на колата се появяват светлинни индикации, които с приближаването стават все по-червени. При критично бързо настигане на колата отпред вече се включва и звуков сигнал. Ако дори и тогава шофьорът не реагира, автомобилът сам "удря” спирачките. Системата обаче работи само до скорост от 60 км/ч, затова не трябва да се разчита 100% на нея, особено на дълъг път.

Новата Astra Sports Tourer притежава и еволюиралата от предходното поколение система Opel Eye, която разпознава например пътни знаци. Така дори и шофьорът да се е разсеял и да е забравил какво е ограничението на скоростта, колата му напомня с визуализация на последната табела на дисплея в арматурното табло. При сериозно превишаване дори сигнализира.

Инфоразвлекателната система IntelliLink също е претърпяла подобрения. Едно от най-съществените е пълната синхронизация със смартфон. Чрез тази функция шофьорът вече може да се информира за всичко, случващо се с телефона му, от дисплея на централната конзола, а също така и да го командва от него или от бутоните на волана. За съжаление към момента функцията е активна само при Apple CarPlay. За Android Auto българските шофьори ще трябва малко да почакат, докато от Google пуснат приложението и за нашата страна.

1733822

Новата Astra Sports Tourer идва и с последно поколение модерни, икономични, екологични и еластични двигатели. При бензиновите версии се разчита на мотори с обем от 1 до 1.6 литра, а мощността варира в диапазона от 100 до 200 к.с. По отношение на дизелите всички варианти са с 1600 кубика работен обем, а мощността е от 95 до 160 к.с. Освен това автомобилът се предлага както с 6-степенна механична, така и с автоматична скоростна кутия със същия брой предавки.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.1 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.