Изцяло нов дизелов двигател вече предлага Opel в своя кабриолет Cascada. Той заменя стария 2-литров CDTI мотор с мощност от 165 к.с., с който досега се задвижваха повечето модели на марката от Рюселсхайм. Новият двигател е със същия работен обем, но с повишена мощност до 170 к.с. и паралелно намален разход на гориво, а съответно и с отделяне на по-малко вредни емисии в атмосферата. След като вече дебютира под капаците на Insignia и Zafira Tourer, сега агрегатът вече се поставя и в кабриото Cascada.
В сравнение със своя предшественик, новият 2.0 CDTI на Opel предлага 3 процента по-голяма максимална мощност и 14 процента по-висок въртящ момент при едновременно по-ниски показатели по отношение на разхода на гориво. В комбинация с 6-степенната ръчна скоростна кутия, внушителният кабриолет има нужда само от 4.9 литра гориво, за да измине 100 км в смесен цикъл. Паралелно е повишена и екологичността на новия мотор, който вече отделя само 129 грама CO2 на километър. С тези показатели новият агрегат отговаря на изискванията на Euro 6 за 2-литров двигател.
CDTI бележат подобрение в размер на шест процента. Мощният двигател е отлично предложение за комфортната и динамична Cascada – с него откритият модел на Opel има ускорение от 0 до 100 км/ч за 10.3 секунди и постига максимална скорост 218 км/ч. Спринтът от 80 дo 120 км/ч на пета предавка се извършва само за 9.3 секунди, което е със седем десети по-кратко време от това при предишния двигател.
За да ускори от 0 до 100 км/ч Opel Cascada има нужда от 10.3 секунди. Спринтът от 80 до 120 км/ч на пета предавка пък отнема 9.3 секунди. С новия 2.0 CDTI просторният кабриолет може да развие максимална скорост от 2018 км/ч.
"Opel Cascada е кабриолет от среден клас с характеристики и удобства от висша класа, високо качество на изпълнението и извънредно привлекателна цена. С новия двигател, който е част от нашата широка офанзива в областта на задвижващите агрегати, почитателите на кабриолетите вече получават машина, демонстрираща нови стандарти по отношение на качеството на работните характеристики, разгръщането на тягата и разхода на гориво”, казва вицепрезидентът по продажбите и следпродажбено обслужване на Opel Group Петер Кристиан Кюсперт.
Инженерите на Opel са успели да постигнат повишаване на ефективността на новия дизелов двигател чрез промени във формата на горивните камери, oптимизиране и промяна на профила на всмукателните тръби и използване на нова система за впръскване на гориво с налягане 2 000 бара и с до 10 впръсквания на работен цикъл. Tези мерки спомагат и за повишаване на качеството на работните му характеристики благодарение на по-финото
разпрашаване на горивото. Впечатляващият максимален въртящ момент от 400 Нм е на разположение 1 750 дo 2 500 об/мин. За първи път в турбината с променлива геометрия VGT (Variable Geometry Turbine) се използва електрически вместо вакуумен актуатор, което спомага за подобряване на времето за реакция с 20% за още по-голямо удоволствие
от шофирането. С цел повишаване на надеждността и издръжливостта на агрегата, турбокомпресорът разполага с водно охлаждане и с маслен филтър на входа, който намалява
износването и увеличава експлоатационния живот на лагерите.
Освен подобряване на работните характеристики на мотора, инженерите на Opel са постигнали и намаляване на шума и вибрациите от него. Тези изисквания са били заложени още при разработката на новия двигател. Новата конструкция на алуминиевата цилиндрова
глава, придружена от полимерен капак на клапаните с шумо- и вибрационно изолирани точки на закрепване и допълнително уплътнение има силен шумоподтискащ ефект. В долната част на двигателя е инсталиран нов балансиращ модул с корпус от отлят под високо налягане алуминий, в който са разположени два балансиращи вала с обратно въртене, способни да погасят ефективно до 83% от проявяващите се като неприятни вибрации колебания на двигателя. В резултат на изброените, както и на многобройни други конструктивни мерки, новият 2.0 CDTI се отличава с по-ниски нива на шум от своя предшественик в целия работен диапазон, а нивото от 74 децибела при работа на празни обороти е с три децибела по-ниско от досегашното. Всичко това издига удоволствието от шофирането на Cascada с отворен покрив до нови висоти.