Ford Kuga премина през пълна промяна

Фейслифтът е толкова сериозен, че се бърка с чисто нов модел. А в купето е пълно с нови технологии

по статията работи: Кристиан Костурков | 22.02.2017 | 15:39
Ford Kuga премина през пълна промяна
Мото-Пфое

Новият модел на Ford Kuga вече е в България. Нов модел ли казах? Обърках се. Говоря за фейслифта на второто поколение на SUV-то, което излезе на бял свят през 2012 г., заменяйки първото, появило се 4 години по-рано. В същност нормално беше да се объркам. Фейслифтът на Kuga Phase 2, както я нарича производителят, е толкова сериозен, че е доста трудно човек да си представи, че това е обновена версия на модела от 2012 г. Наистина промените по екстериора са толкова значителни, че само в отделни елементи се забелязва приликата с автомобила от преди фейслифта.

Нови фарове, нова трапецовидна радиаторна решетка (типична за последните поколения на моделите на Ford), нова броня, на практика изцяло нова предница. Само по декоративните линии на капака на двигателя се забелязва прилика с предходната визия на Kuga. Когато са стигнали до задницата, "пластичните хирурзи" на Ford явно са били малко поуморени от работата отпред. Там приликата с модела от 2012 г. е по-осезаема. Но в никакъв случай човек не може да сбърка фейслифт версията. Даже, ако не познава добре модела, спокойно може да си помисли, че това е третото поколение на Kuga.

1864861Илюзията, ако мога да я нарека така, идва най-вече от задните светлини, по които най-много е играл "скалпелът". От една страна основният им външен контур е видоизменен особено в частта си, разположена върху вратата на багажника. Да си го кажем направо – поотсекли са част от тях. Останалата част, която прелива в калника и към вратите е запазила формата си като цяло, но все пак има леко видоизменение. Най-сериозна промяна са претърпели самите сектори в задните светлини. Докато при оригиналният модел от 2012 г. те бяха разположени в два реда – отгоре червен (с габарити и стопове), а отдолу бял (с мигачи и светлина за заден ход), при фейслифта редовете вече са три. Червеното е минало отдолу, над него е белият сектор, а най-отгоре – отново червен. В него няма нищо, просто за декорация е, но си има своята функция от гледна точка на цялостната визия на задницата. А тя е, че Kuga някак си "гледа" с леко притворени очи. Или поне моята асоциация е такава.

1864866Единствено отстрани фейслифтовата версия не е претърпяла кой знае какви промени. В което сигурно има и логика. В противен случай човек наистина нямаше да има за какво да се хване, за да не нарече модела чисто нов. Да не говорим, че по улиците могат да се забележат не един и два модела авомобили от 2 различни поколения, които толкова много си приличат, че по-скоро по-новият изглежда като фейслифт, а не като следваща генерация. Единствената по-драстична разлика е в новите джанти, които са няколко модела и ги има в размери от 17 до 19 цола.

Промените по Kuga продължават и в купето. На първо място се забелязва новият волан. Естествено той е по-модерен от предишния. Той вече има и по-малко бутони за управление на различни системи като радио, темпомат, борд компютър. И така нещата стават по-лесни за работа. Другото по-сериозно видоизменение е в горната част на централната конзола, къде е разположена инфо-развлекателната система и дисплеят. Това се е наложило предимно заради интегрирането в новата Kuga на системата SYNC 3, която заема мястото на SYNC 2. По таблото и въздуховодите на климатика също е пипнато малко. Но въпреки по-леките видоизменения спрямо екстериора, отвътре Kuga Phase 2 също е получила по-модерна визия.

1864855Макар визуално купето да не е минало през пълна промяна, това в никакъв случай не важи за системите, асистентите и екстрите. Те буквално са цял куп. Да започнем с вече споменатата система SYNC 3. За създаването й са използвани предимно отзиви на клиенти и собственици на Kuga и SYNC 2, като целта е била да се направи новата още по-лесна за работа, полезна за шофьора и пътниците. Благодарение на нововъведенията тя позволява на водача да управлява аудиосистемата, навигацията и смартфона си чрез прости, по-разговорни гласови команди. В същото време SYNC 3 работи по-бързо, използва опростени команди и поддържа пет допълнителни езика. Само с едно натискане на бутон и изричането на "I need a coffee” (Искам кафе), "I need petrol” (Искам гориво) и "I need to park” (Искам да паркирам), водачите могат да локализират близки кафенета, бензиностанции или паркинги и да откриват железопътни гари, летища и хотели. За съжаление засега системата не знае български. Но някой ден може и да го "проговори". В същото време шофьорът може да работи с 8-инчовия сензорен екран на SYNC 3 по същия начин, както с екрана на своя смартфон. За това помага и новият интерфейс с по-големите си и по-лесни за работа бутони. А позволява и управление с жестове "плъзгане" и "прибиране с пръсти". Най-хубавото е, че всичко със синхронизацията със смартфона работи независимо дали става въпрос за операционна система Android или iOS.

1864854ОК, казали сме на навигацията, че ни се пие кафе, тя ни е завела до близката дестинация, но трябва да паркираме. Естествено можем да го направим по традиционния начин. Но защо пък да не се възползваме от хубавата екстра за автоматично паркиране. Просто натискаме един бутон, Kuga си премерва разстоянията, съобщава ни чрез дисплея, че мястото е достатъчно, след което само включваме на задна, подаваме газ, а колата сама си прави маневрата. Е, ако има нужда от донагласяване, може да се наложи да превключим 1-2 пъти от първа на задна и обратно. Но в никакъв случай няма да се мъчим да следим габаритите и паркираните наоколо коли, за да не направим беля. Още по-хубавото е, че асистентът умее да паркира както успоредно, така и перпендикулярно. Нещо повече, той не само ще паркира колата, но и ще я изкара от паркомястото.

Друго нововъведение е, че Kuga използва сензорите си зазпаркиране и за да предупреждава шофьора за коли, които не може да види, докато излиза от паркомясто. Те засичат движение на цели 40 метра разстояние, така че излизането назад към улицата без видимост вече няма да изправя водача на тръни дали някой няма да го "отнесе".

Нивото на безопасност също е повишено. Kuga предлага усъвършенстваната система за предотвратяване на сблъсъци в града, която вече работи при скорост до 50 км/ч (преди беше активна до 30 км/ч). Системата използва сензори в предната част на автомобила, които следят за статични обекти на пътя отпред и подготвя спирачките, ако автомобилът се приближава твърде бързо. Ако и в този случай водачът не реагира, системата намалява въртящия момент на двигателя и автоматично натиска спирачките, за да намали силата на сблъсъка или да го избегне.

1864862С новата Kuga родителите вече няма да се притесняват да дават колата си на току-що взелите книжка техни деца. Технологията на MyKey от най-ново поколение позволява на собствениците да програмират настройки за по-младите водачи, като забрана на входящи повиквания по телефона, ограничаване на максималната скорост, невъзможност за деактивиране на функциите за безопасност и в помощ на водача, намаляване на максималната сила на звука на аудиосистемата и пълното й деактивиране, в случай че пътниците не са поставили предпазните си колани.

Споменатите вече нови фарове също способстват за по-голямата сигурност. Промяната про тях не е само визуална. Те вече са адаптивни, благодарение на което автоматично подобряват видимостта в зависимост от от скоростта на автомобила, ъгъла на завиване и разстоянието до обекта отпред. Адаптивните биксенонови фарове включват и режим на осветеност, съобразен с метеорологичните условия. Така се предоставя помощ на шофьорите да забележат опасности на пътя в условия на проливен дъжд, например. В същото време системата скъсява и разширява светлинния лъч за по-добра осветеност на участъците встрани от пътя и намаляване на отблясъците от наводнените пътища за останалите участници в движението.

1864864Kuga Phase 2 идва и с нова гама двигатели. Дизеловите са от последното поколение TDCi, а бензиновите – от хитовата серия, спечелила не 1 и 2 награди в последните години EcoBoost. Те осигуряват както по-добра динамика на автомобила, така и по-нисък разход на гориво и излъчване на вредни емисии. Най-малките, независимо от горивото, са 1.5-литрови и с мощност 120 к.с. При дизелите има и два 2-литрови. Единият с мощност 150 к.с., а върховият е със 180 кончета. Средният разход при най-малкият дизел е 4.4 л/100 км, а при по-големите съответно от 4.7 до 5.2. Като при по-мощният няма разлика дали е в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия или с автоматичната с двоен съединител PowerShift със същия брой предавки.

Бензиновите двигатели пък са само с кубатура от 1.5 литра. За някои може да звучи малко стряскащо толкова голяма кола с такъв двигател. Технологиите обаче се развиват и след като един Focus може да се движи адекватно с 1-литров мотор, защо да не може и една Kuga с 1.5-литров. Освен споменатата вече мощност на базовата версия със 120 к.с., имаме и още две – със 150 и със 182 к.с. Естествено всичките са турбинирани. Средният разход на гориво при бензиновите мотори се движи между 6.3 и 7.5 л/100 км. За икономичността в града пък помага системата Start-Stop, с която са оборудвани както бензиновите, така и дизеловите агрегати при Kuga.

1864867От Ford са помислили и за по-претенциозните клиенти, които обичат не само да се кефят на колата си, но и да се глезят. Затова новата Kuga има и две нови версии. Едната е ST-Line. Както става ясно от името, тя е вдъхновена от емблематичните модели на марката с индикация ST. Естествено не става дума за нищо друго освен за по-спортна визия на колата. Освен с по-агресивни линии и детайли, Kuga ST-Line е пипната и в интериора. Където, например, намираме графитено сив таван и цялостна визия на купето с по-спортно излъчване. Разбира се не липсват и екстри.

В още по-голяма степен последните ги има в суперлуксозната версия Kuga Vignale. При нея клиентът може да избере в колата му да има не само върхови технологии, екстри и глезотийки, но и самият интериор на автомбила да бъде изграден в различни стилове. При Vignale колата идва със страхотни дизайнерски седалки, кожена тапицерия по таблото и вратите, а още по-специалното е, че клиентът може да избира между различни стилове и цветове. Естествено, за да не остане случайно незабелязан, собственикът на Kuga Vignale ще притежава и автомобил с различна от стандартната за модела екстериорна визия.

1864865


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Панорама с Бойко Василев
  • 22:00 В кадър
  • 22:30 Вечната музика
  • 23:00 По света и у нас
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • 22:30 "Dancing Stars Extra" - зад...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.5
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2, еп.5
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Шеф под прикритие" (нов сезон) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.