Land Rover накара хората да се спрат изумени заради Discovery Sport, теглещ три луксозни вагона с общо тегло 108 тона по железопътни релси в демонстрация на възможностите си за теглене.
Десеткилометровото пътуване през региона на Рейн в Северна Швейцария подложи теглителната сила на компактния Discovery Sport на абсолютно изпитание. Въпреки че Discovery Sport има сертифицирана максимална маса на теглене от 2 500 кг (2,5 тона), той беше в състояние да тегли 60 пъти собственото си тегло, задвижван от дизеловия двигател Ingenium на Jaguar Land Rover, осигуряващ 180 к.с. и 430 Нм въртящ момент. Освен това Discovery Sport се възползва от редицата технологии на Land Rover, предназначени за теглене и създаване на тяга като Terrain Response, Асистент за теглене, Асистент за закачване на теглича и All Terrain Progress Control – полуавтономна система за офроуд шофиране, която автоматично управлява мощността от двигателя и спирачките, за да изпълни сензационното предизвикателство.
Това впечатляващо изпълнение съвпадна с обявяването на Discovery Sport за победител в класа 1 700-1 899 кг на престижните награди на автомобили за теглене Tow Car Awards в Обединеното кралство, на които Land Rover Discovery е обявен за "Теглещ автомобил на десетилетието".
Изпитанието е подготвено от инженерите на Land Rover, за да демонстрира ясно силата и възможностите на Discovery Sport с препратка към подобна демонстрация, изпълнена през 1989 г. при лансирането на неговия предшественик Discovery I.
Карл Ричардс, Главен инженер по системи за контрол на стабилността в Jaguar Land Rover, каза: "Тегленето е в ДНК-то на Land Rover и Discovery Sport не прави изключение. През годините сме въвеждали новаторски технологии за теглене, за да премахнем стреса от тегленето за нашите клиенти. Прекарал съм по-голямата част от моята кариера в пътуване до най-тежките региони по света за тестване на модели Land Rover при трудни условия и все пак това е най-екстремният тест за теглене, който съм правил."
Задвижващата система на автомобила остава непроменена; единствената модификация е оборудването му с колела за релси от специалистите от Aquarius Railroad Technologies, за да играят ролята на "стабилизатори". За разлика от тегленето на Discovery през 1989 г., Discovery Sport изпълни впечатляващото теглене без помощта на предавки в ниския обхват, а вместо това използва свръхмодерната си 9-степенна автоматична скоростна кутия и технологията Terrain Response, за да генерира необходимата тяга. Системата All Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover е използвана също по време на тегленето - с натискане на бутон – за да увеличи максимално тягата при зададена скорост. Действаща много подобнона "автопилот при ниска скорост", ATPC позволява на водача да се фокусира върху пътя отпред – или върху релсите в този случай.
Изпитанието с теглене на влак е изпълнено на 10-километрово трасе в Museumsbahn Stein am Rhein в Швейцария, пресичащо река Рейн по впечатляващия мост Хемисхофен - историческо стоманено съоръжение, простиращо се на 285 м дължина и 25 височина над долината.
Land Rover има история, свързана с трансформации за движение по релси, от времето на сериите II и IIA на Land Rover до различните модели Defender, модифицирани за движение по релси с цел поддръжка, както и забележителното лансиране на Discovery I през 1989 г. Последното представлява трансформиран Discovery, теглещ колона вагони в Плимут, за да демонстрира възможностите на новия дизелов двигател 200Tdi.
Британските специалисти в трансформациите от път към релси 4x4 Aquarius Railroad Technologies монтират железопътните колела на иначе стандартния във всяко друго отношение Discovery Sport. Изпълнителният директор Джеймс Плат каза: "За автомобил с този размер тегленето на обща маса от 108 тона демонстрира истинска инженерна цялостност. Не се наложиха никакви модификации на задвижващата система и при изпитванията Discovery Sport генерира повече теглителна сила от нашия железопътен Defender, което е забележително."