През тази година Renault навършва 120 години. По този повод у нас френската марка реши да отбележи дванадесетия си юбилей по нестандартен, но интересен за настоящите и бъдещите фенове на марката начин. Чрез иновативна инсталация французите представят емблематичните си модели през различните десетилетия. Освен с известните модели на Renault, посетителите ще могат паралелно да се запознаят и с факти от историята на България през съответните десетилетия, свързани с 12-те модела на Renault. Инсталацията ще обиколи дилърствата на марката из цялата страна през различни периоди до края на годината.
Renault преоткрива начина, по който хората използват автомобилите, предлагайки все по-иновативни решения. От поставянето на шофьорското място вътре в автомобила до изобретяването на минивана, Renault опростява и подобрява живота на клиентите си. От 120 години марката отговаря техните нужди, разработвайки автомобилите си спрямо развитието на обществото.
Renault празнува 120 години иновативни решения чрез интерактивна инсталация, разположена в дилърствата на марката в страната. Инсталацията ще запознава посетителите с двадесет и девет емблематични модела от миналото на марката, предназначени да опростят живота на хората.
Част от моделите, които ще бъдат представени чрез инсталацията са:
Renault Type A — Voiturette (1898)
Всичко започва през 1898 г. с първият Renault автомобил - Type A. Моделът, сглобен от Луи Рено, е представен за първи път на хълма Монмартър по стръмната улица Rue Lepic. Иновативната предавателна кутия с директно задвижване и предно разположения двигател на Type A са характеристики, използвани при производството и на съвременните автомобили. Впечатлени от лекотата и лесното управление, присъстващите на Rue Lepic веднага правят поръчки за автомобила. Type A не е предназначен за продажба, но дръзкия и пионерски дух на Луи Рено спомага за създаването компанията Renault Frères.
Renault 4CV (1947)
4CV се превръща в символ на свободата за Франция след Втората световна война. Харесван от работници, търговци и дори спортисти, моделът впечатлява всички социални прослойки и поколения. Слоганът "Четири врати, четири седалки, двигател с четири конски сили" изразява това, което го прави толкова популярен - забележителен простор благодарение на равния под и задно разположения двигател. Изчистен и привлекателен, 4CV помага за демократизирането на автомобилите в следвоенния период. 4CV се превръща в неразделна част от автомобилното наследство на Франция, ставайки първият френски автомобил, от който са продадени над 1 млн. броя.
Renault 16 (1965)
Renault 16 е революционен за времето си автомобил. Окачването на модела прави автомобила удобен за дълги пътувания, а просторният багажник осигурява на семействата голямо пространство за съхранение. Renault 16 е първият автомобил с равен под и врата на багажника. Освен за смелата архитектура, двуобемният модел е оценен от широката публика и заради множеството си екстри като електрически прозорци, централно заключване и автоматична скоростна кутия.
Не е изненада, че именно Renault 16 става "Кола на годината" през 1965 г.!