Сериозно раздвижване на пазара на нови автомобили се наблюдава у нас през тази година. Това става ясно както от данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), така и от данните на някои от официалните вносители на нови коли у нас. Основната причина пък се крие в съживяването на бизнеса у нас, което се наблюдава през по-голямата част от изтеклите месеци. А все пак и все още в България фирмите са тези, които предимно купуват нови автомобили.
Според ежемесечните статистически данни на АСЕА за регистрациите на леки коли в различните държави от ЕС, още в началото на тази година на родния пазар на нови автомобили се появи раздвижване. С напредването на годината процентите, с които се увеличават продажбите в България спрямо 2014 г. често бяха двуцифрени, дори стигаха до над 20 и 30 на сто. При някои официални вносители се отчита дори и по-голям ръст.
Според Владимир Тодоров, маркетинг мениджър на Opel за България, за първите 9 месеца продажбите у нас са надхвърлили доста сериозно нивата от м.г. "Не мога да говоря за другите марки, но при нас отчитаме увеличение с около 40%”, казва Тодоров. И допълва, че официалните дилърства на марката у нас са продали повече автомобили за периода януари-септември 2015 г., от колкото за цялата 2014 г.
Естествено основният двигател на пазара в България са фирмите. Според Тодоров на тях се дължи огромната част от пазара. Ръст на пазара има обаче не сам при леките коли, но и при лекотоварните автомобили. В същото време колите, които се купуват от физически лица, са много малко. Същото важи и за плащането в брой. Над 90% от колите се взимат на лизинг. Ясно се откроява и още един факт – най-големият пазар на нови автомобили е в София. Продажбите в столицата заемат над 80% от пазара в цялата страна.