Легендата Mustang вече и у нас

Спортното семейство на Ford се увеличи и с още двама членове

по статията работи: Кристиан Костурков | 19.08.2015 | 08:37
Легендата Mustang вече и у нас
Мото-Пфое

Една истинска легенда на световното автомобилостроене вече е в България. За да се случи това обаче ние, както и всички останали европейци, трябваше да изчакаме цели 51 години. Е, въпреки това си заслужаваше. От тази година легендарният американски модел Ford Mustang за първи път в историята си официално се продава и на Стария континент. Не че тази територия е непозната за "дивия кон”. Напротив. От десетилетия страстта на европейците към легендарния американски спортен автомобил ги караше да си внасят отделни екземпляри от САЩ, с което да предизвикват завистта на останалите шофьори по пътищата. От тази година вече тези усилия са излишни, тъй като колата вече официално стъпи в Европа.

А в края на миналата седмица и у нас. Юбилейният Mustang дойде в България на специално събитие, на което беше подкрепен и от още няколко представителя на спортното семейство на Ford. За да не се чувства самотен при официалния си дебют на родния пазар, който беше и един от първите в Европа, с него бяха дошли и новата дизелова версия на Focus ST, както и чисто новите наточени варианти на Fiesta Black Edition и Red Edition най-мощните серийни автомобили с 1-литров двигател в света.

Новият Ford Mustang предлага избор от модерни двигатели и трансмисии, осигурявайки мощност и динамика, достойни за Mustang. У нас, както и в цяла Европа, където поръчките вече надхвърлиха 2600, автомобилът ще се предлага с два мотора. По-слабата версия, ако изобщо агрегат с 317 к.с. и 432 Нм въртящ момент може да се нарече слаб, ще бъде задвижвана от новия 2.3-литров EcoBoost. Интересното тук е, че заедно с него турбокомпресорът за първи път се появява в двигателната гама на Mustang, който през последните 51 години разчиташе изключително на атмосферни агрегати. Освен това този EcoBoost е разработен специално за Mustang, а всмукателният му колектор и турбокомпресорът са оптимизирани, за да осигурят по-добро дишане и по-висока мощност на автомобила. С този двигател колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.8 секунди.

1553639

Нито един Mustang обаче не може да мине без емблематичния V8. Новото поколение на 5.0-литровия 8-жилиндров двигател е с безброй подобрения, които му позволяват да диша по-добре, особено при високи обороти. Естествено той притежава и невероятен звук, демонстриран на събитието от четирикратния рали шампион на България и носител на Европейския рали трофей за 2014 г. Крум Дончев. В европейската си версия моторът осигурява на Mustang мощност от 421 к.с. и 530 Нм въртящ момент. Това дава възможност на автомобила да се изстреля от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди.  

И двата двигателя се предлагат както с механична, така и с автоматична скоростна кутия. При втората водачът има възможнoст да сменя предавките и ръчно от волана благодарение на специалните "перки”.

Макар и сам по себе си да бъде достатъчен за което и да било събитие, Mustang беше подкрепен и от още двама от най-новите членове на спортното семейство на Ford. Единият от придружителите на легендарния американски модел беше Focus ST. Този автомобил за американците пък се явява нещо подобно на Mustang за Европейците. След дългото му жадуване от другата страна на Атлантика, от няколко години Focus ST започна официално да се предлага на американския пазар. И пожъна сериозни успехи. Последното му поколение пък предлага както в Европа, така и в САЩ, избор между не само бензинов двигател, но и дизелов. Така освен с 2-литровия бензинов EcoBoost с мощност от 250 к.с. и 360 Нм въртящ момент, Focus ST вече се предлага и с дизел със същия обем, генериращ 185 к.с. и 400 Нм.

1553640

Другите звезди на вечерта бяха и най-новите спортни модификации на най-продаваната малка кола в Европа. Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition са най-мощните автомобили, оборудвани с 4-кратния носител на титалата "Двигател на годината” в различни категории – 1-литровият бензинов EcoBoost. Досега моторът се предлагаше с мощност 100 и 125 к.с. Във Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition обаче той е форсиран до цели 140 к.с. По този начин двигателят вече може да се похвали с по-голяма мощност на литър от показателите на суперавтомобили от ранга на Bugatti Veyron и Ferrari 458 Speciale.

Благодарение на 12-те процента повече конски сили този мотор ускорява спортните модификации на Fiesta от 0 до 100 км/ч за 9 секунди. Максимална скорост на автомобила пък вече е 201 км/ч. Същевременно обаче Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition не са "лакоми” за гориво и могат да постигнат разход от 4.5 л/100 км при 104 г/км емисии въглероден диоксид.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, еп.75 /п./
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.