Новият Trafic – мускулест и интелигентен

Ванът на Renault идва с куп иновации и рекорди за класа си

по статията работи: Кристиан Костурков | 02.06.2015 | 15:30
Новият Trafic – мускулест и интелигентен
Renault

Новото поколение Renault Trafic вече е в България. Лекотоварният ван, който разполага и с пътническа версия, идва още по-добър, просторен, функционален, икономичен и модерен. Така автомобилът ще служи още по-вярно на своите собственици, но паралелно с това може да им помогне много както в работата, така и в пътуванията и екскурзиите. Не на последно място Trafic вече е в крак с последните тенденции в мобилните технологии и може дори да изпълнява ролята на мобилен офис.

В допълнение към своя нов, динамичен дизайн, който разчита на новите дизайнерски линии на марката, Trafic е още по-голям, с което става по-комфортен и практичен от преди. Максималната товарна дължина от 3,75 м и 4,15 м съответно за късата (L1) и дългата (L2) версии поставят нов еталон на пазара. В същото време, преградната стена е изнесена 3 см по-назад с цел да се подобри комфорта в силно модифицираната кабина.

Създадена да служи като мобилен офис, кабината на новия Trafic предлага допълнително оборудване като стойки за мобилен телефон и таблет, пространство за лаптоп и подвижен клипборд с размер А4, които да улеснят живота на бизнес клиентите.

Динамичните линии на новия Trafic включват предна част, която представя новата дизайнерска идентичност на Renault, докато радикалните промени са оставени за интериора. Предницата предлага изразителни, тънки фарове, които обграждат решетката. Спазвайки стилната идентичност на последн ите модели на френската марка, голямото лого на Renault е позиционирано в центъра, контрастирайки на фона на черната лайсна над радиаторната решетка. Областта между бронята и нея, изпълнена в цвета на купето, допринася към подобреното излъчване на новия Trafic. Успоредно с това, челното стъкло е по-силно наклонено спрямо предходното поколение Trafic, маркирайки откроимото прекъсване с линията на капака на двигателя - препратка, която по-често се свързва с пътническите автомобили. Страничният изглед също е по-динамичен, благодарение на комбинацията от стегнати линии и форми. Клиентите могат да персонализират своя Trafic чрез избор между стилни пакети, включващи предна броня в цвета на купето, вертикални задни пластмасови детайли в цвета на купето, гланциран черен фон под логото и хромирана радиаторна решетка и т.н.

Кабината е претърпяла някои радикални промени и сега предлага до 14 ниши за съхранение на вещи и предмети с общ обем до 90 литра. Модерното арматурно табло е като на пътнически автомобил и включва централна конзола в стила на тотем, в която е разположена мултимедийната система и бутоните за контрол на климатика. Предлага се възможност и за допълнителен ъпгрейд на кабината, който включва хромирана рамка за централния панел на арматурното табло, скоростния лост и високоговорителите, гланцирани черни пръстени на страничните вентилационни отвори, капаци за определени ниши за съхранение в таблото, облицован с кожа волан, Java тапицерия.

1513199

Нови седалки гарантират добра странична опора, благодарение на използването на по-плътна пяна и по-обгръщащи форми. Предната пейка е със странично укрепване за седалищните части и облегалките на пътническите места. Комфортът е допълнително подобрен чрез включване на подлакътник, вграден в панела на вратата.

Стойката за мобилен телефон е идеално позиционирана върху арматурното табло, в обхвата на водача, от дясната страна на волана.Тя се адаптира към широка гама. Разгъващата се скоба за таблет е разположена над радиото и побира устройства с размер на екрана между 4,8 и 10,6 инча, позволявайки лесен достъп до тези работни или навигационни инструменти.

При сгъване на облегалката на средната предна седалка разкрива място, в което може да се постави лаптоп. Шофьорите могат да скрият своите компютри от очите на пешеходците, или да използват тази повърхност като опора за устройството си. То може да се завърти перпендикулярно, за да е с лице към водача или към пътника. Това пространство побира повечето лаптопи с размер до 17 инча.

1513198

Базовата версия на новия Trafic предлага радио с Bluetooth безжична телефония и монтиран на панела USB порт. Като допълнително оборудване се предлага втори такъв, който върви заедно със стойката за мобилен телефон. Tези различни решения за свързване позволяват възпроизвеждане на музика, съхранявана на преносими мултимедийни устройства и т.н. Системата MEDIA NAV е вградена в централната конзола и покрива повечето мултимедийни нужди.  Тя върви със 7-инчов сензорен екран, радио, Bluetooth, позволяваща аудио стрийминг и безжично използване на мобилния телефон. Възможно е и да се свържат преносими устройства, благодарение на монтирания на предния панел USB порт и AUX вход. MEDIA NAV включва Nav & GO навигация с 2D и 2,5D дисплеи.

Новата гама на вана Trafic предлага избор от две дължини. Товароносимостта на версиите панел ван варира от 5,2 до 6 куб. м. Новият Trafic е с 210 мм по-дълъг от Trafic II, добавяйки по този начин допълнителни 200 литра товарен. Товароносимостта се увеличава допълнително от кубичните форми на интериора и много ниския наклон на страничните панели. Версията L1 е способна да побере 3 европалета или 11 BA13 гипсокартона.

1513203

За да оптимизира ефикасността, новият Trafic може да се поръча с опционалния висящ багажник с 13 кг товароносимост. Този рафт, дълъг 2 метра и висок 25 см, може да побира например около 10 медни тръби или двукрака стълба. Друга опция е 12V електрически контакт, вграден в задната дясна колона на вратата, чрез който могат да се зареждат електрически инструменти.

Пътническата версия на новия Trafic побира комфортно до девет пътника и предоставя достатъчно място за багаж. Дори и при заети всички седалки, мястото в багажника остава 550 или 890 литра съответно за L1 и L2 версиите. Чрез лесната модуларност на двете задни седалки-пейки, които могат да се сгъват в няколко конфигурации, може да се отвори и допълнително пространство. Едновременно с това, облегалките на външните места на втория ред седалки могат да се сгънат надолу, за да се улесни достъпа до третия ред.  Пътниците, които ще се возят най-отзад също могат да разчитат на сериозен комфорт, тъй като пространство в областта на коленете за тях е 110 мм, което е най-доброто на пазара.

1513202

Специалистите на Renault в областта на двигателостроенето осигуриха за последното поколение Trafic нова гама от двигатели, снабдени с технологии, произлезли от успеха на марката във Формула 1. Tези двигатели са адаптирани към нуждите на бизнеса и комбинират икономичност с отзивчива работа. В случая на Twin Turbo версиите, разходът на гориво пада до 5,7 или 5,9 л/100 км съответно за пътническата и товарната версия.

Гамата се състои от четири двигателя и два варианта. Два от моторите са оборудвани с едно турбо с променлива геометрия и осигуряват средна икономия от 1 л/100 км спрямо двигателите в Trafic II. Агрегатът dCi 115, който осигурява 300 Nm въртящ момент, е оборудван и със Stop & Start система. Благодарение на допълнителната мощност и въртящ момент, той е по-гъвкав и подходящ за работа извън града, както и в по-гъсто населени райони. Моторът лесно може да се справи с тежки товари и да предложи идеалния компромис между динамика и икономия, която се равнява на само 6,5 л/100 км.

Двигателите с Twin Turbo технология са по-мощни, по-отзивчиви и по-икономични. Те реагират бързо и потеглят ефикасно от място, дори когато дърпат тежък товар. Задвижван от мотора Energy dCi 120 Twin Turbo с 320 Nm и Stop & Start система новият Trafic предлага най-добрата в класа икономия на гориво - т.е. 5,9 л/100 км за лекотоварните версии и 5,7 л/100 км за пътническите. Сравнен с dCi 115 с едно турбо, този двигател изразходва 0,6 л по-малко гориво. Шофьорите могат допълнително да намалят разхода на гориво с до 10%, използвайки асистентите за еко шофиране на автомобила като бутона за ECO-режим, индикаторите за стил на шофиране и тези за смяна на предавките.

1513200

Новият Trafic идва стандартно оборудван с ново поколение ESC, обединяващо високи технологии, помагащи за по-добро и сигурно пътно поведение в съчетание с безопасно шофиране и опазване на живота и здравето на пътниците в околните превозни средства и пешеходците. Такива например са асистентът за потегляне при лоши настилки Extended Grip, помощникът за потегляне при наклон Hill Start Assist и Trailer Sway Control – система, която помага за овладяване на ремарке, когато новият Trafic тегли такова. В оборудването продължават да са налични и познатите Anti roll-over Protection – система против преобръщане и Load Adaptive Control. Новото оборудване в гамата включва камера за движение на заден ход и двойно асферично странично огледало за оптимизиране на видимостта назад.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:20 Още от деня коментарно предаване
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Ергенът" - романтично риалити, с.3
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.9
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.