В годините след пандемията старите автомобили са поскъпнали с 20-30%. Сред причините за това е, че търсенето на употребявани автомобили е по-голямо от предлагането.
"Забелязва се и драстично увеличение на услугите към автотърговците. Не самият автомобил като себестойност, но има едно драстично увеличение на услуги спрямо самото обслужване на автомобила, преди да се пусне той в продажба. Боядисване на определени детайли - ако те са ползвали услуга на цена 150 лв., сега боядисването на детайл отива на цена 250 лв. Не знам на какво се дължи това рязко покачване на цените, но определено там трябва да се ударят спирачки, защото ще доведе до лавинообразно повишаване на цените на употребявани автомобили", заяви изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили Цветелина Цанева в студиото на "България сутрин".
По нейни думи много хора от българското общество не поддържат достатъчно добре автомобилите си. Често забравяме техническите прегледи, а контролът там е много занижен. Разбира се, това е пряко свързано с доходите на гражданите и това какви автомобили можем да си позволим.
"Минималната работна заплата е малко над 900 лева, но вие си представете колко е издръжката на едно семейство и ако вноската за един автомобил е 600-700 или 1000 лв. на месец, колко трябва да е заплатата на един човек, за да си купи нов автомобил. Отделно в Европа новите автомобили вече от 500-600 евро на месец отиват към вноски на 1000 евро месец, тези суми представляват заплатата на масовия български гражданин", разясни Цанева в ефира на Булгариа Он Аир.
Тя е категорична, че не трябва да наричаме един автомобил "стар" веднага след като чуем, че той е употребяван, тъй като кола, която е използвана повече от 6 месеца, официално се води употребявана. Реално нейното качество все още е добро.
Цанева отбеляза и добрата тенденция да се повишава броят на електрическите автомобили в по-големите градове.