Глобата за паркиране в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населени места ще варира от 50 до 200 лева, като всяка община ще ще решава какъв точно да е размерът й в тези граници.
Това решиха депутатите от транспортната комисия при гласуването на второ четене на промени в Закона за движение по пътищата.
На първо четене бяха разгледани общо четири законопроекта за поправка за закона. Това предизвика Цветомир Михов от ГЕРБ, въпреки че е един от авторите на промени, да поиска всички проекти да бъдат оттеглени и да се мисли върху изцяло нов Закон за движението по пътищата, който да обединява и новите предложения.
В момента, ако паркирате в района на зелена площ ще платите глоба от 20 лв., а паркирането на тротоари е забранено само в някои случаи.
Георги Свиленски от БСП предложи границите да са от 20 до 200 лв., но повечето от депутатите гласува за долната граница да е 50 лв.
В текста към глобите за паркиране на тротоарите депутатите от транспортната комисия записаха, че се санкционира спиране с изключение на "разрешените места".
В момента е разрешено да се паркира на тротоарите, но трябва да се остави определено отстояние до сградите за преминаване на пешеходци и колата не бива да е спряла пред вход на сграда или гараж.
Според гласуваните промени на разрешените места за паркиране по тротоарите в момента, общините ще трябва да сложат разрешителни табели, за да не бъдат санкционирани шофьорите, оставили колата си там, обясни шефът на пътна полиция Бойко Рановски.
Друга промяна в Закона за движение по пътищата е узаконяването на синята зона в големите градове като сменят думата "такса" с думата "цена".
Заради думата "такса" в закона общините, в които има платени зони за паркиране, трябва да докажат, че събраните пари отиват за конкретната дейност, а в София с тях се покриват и разходи за градския транспорт. Когато е формулирано като "цена", не е разходообвързано.
Ако не направим тази промяна, Наредбата за платеното паркиране на Столична община ще пада на всеки три години в съда, коментира днес Свиленски.