България ще се рекламира през 2021 г. като дестинация за специализиран туризъм

Близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност ще са акцентите в каманията

по статията работи: iNews.bg | 03.11.2020 | 16:14
България ще се рекламира през 2021 г. като дестинация за специализиран туризъм
МТ

Основен фокус в Годишната програма за национална туристическа реклама за 2021 ще са специализираните видове туризъм. Тя ще има за цел да позиционира България като сигурна, спокойна и безопасна дестинация, предлагаща разнообразни възможности за туризъм през четирите сезона на годината. Акцентът ще бъде към продуктите, свързани с близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на онлайн заседание на Национален съвет по туризъм.

Въпреки предизвикателствата, пред които всички сме изправени, Министерство на туризма полага много усилия и реализира редица рекламни дейности. Активната и целенасочена рекламна политика, която започнахме ще продължи и през 2021 г., посочи министър Николова. И уточни, че планираните дейности биха могли да претърпят развитие и актуализация в зависимост от развитието на пандемията с COVID-19, както и спрямо коментарите и предложенията на членовете на съвета. Очаква се в двуседмичен срок представителите на бизнеса да изпратят своите мнения и идеи, като те ще влязат като приложение в актуализиран вариант на програмата, който ще публикуваме на институционалния сайт на министерството и ще отпечатаме като издание.

Основните цели в годишната програма са налагане на положителен имидж на България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация и развитие и задълбочаване на сътрудничеството с българския туристически бизнес, браншовите асоциации и организации, общински администрации, медии и други ангажирани със сектора страни, посочи вицепремиерът. По думите ѝ в стратегията е заложено реализиране на промоционални кампании и позициониране на специализирани видове туризъм, които могат да се практикуват през четирите сезона на годината. В документа е предвидено използването на оптимален микс от маркетингови инструменти и комуникационни канали, съобразени със съвременните тенденции, а планираните комуникационни канали и формати са съобразени с динамиката на медийния пазар, съобразявайки се с тенденциите, уточни още министър Николова.

Вицепремиерът посочи още, че по отношение на идващия зимен сезон също са заложени нови, допълнителни маркетингови инициативи. Тя уточни, че мотото, което е избрано за насърчаване на пътуванията в зимните курорти е съобразено с промяната в търсенето на туристите, причинено от разпространението на Ковид-19. Предвиждаме да включим и външна реклама за зимния сезон, както и маркетингови активности в съседни страни, които са водещи пазари за зимния ни туризъм, информира министърът. Тя подчерта, че е от ключово значение границите със страните от Балканите да останат отворени и в тази посока ще се работи последователно и активно и на високо дипломатическо ниво.

Представителите на бранша посочиха, че е много важно каква и как се поднася информацията за епидемичната обстановка в страната, която пряко влияе на работата в сектора. Те подчертаха, че ключово е да се запази стриктното спазване на указанията за работа и въведените мерки, както и до момента и това е, че страната е сигурна и безопасна дестинация да е основното послание, което се изпраща към туристите. Участниците посочиха още, че е важно и регулярно да се дава актуална информация на дипломатическите мисии, за да може те чрез нея да гарантират данните за техните граждани.

Не трябва да се спира комуникацията с пазарите и да се разчита на записвания в последния момент, коментира Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Според нея сега е моментът за ребрандиране на дестинацията. Радвам се, че във фокуса е здравният туризъм, защото той дава възможност за работа във всяко населено място в страната, коментира още тя.

Мартин Захариев, зам.-председател на УС на Националния борд по туризъм,  коментира, че сега браншът има нужда от нов икономически анализ на мерки, с които той се подпомага, и позициониране във втората вълна на Ковид-19. Според него е добре да се помисли за по-целенасочени действия за развитие на дигиталната трансформация.

Препоръките на Байко Байков, зам.-председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, са за промяна и по-активно използване на социалните медии и различните мобилни формати. По думите му би било добре да се работи по-активно за включване в големите международни изложения през следващата година, дори и те да са само онлайн.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Заведи ме вкъщи игрален филм...
  • 22:00 Орлин Горанов - 50 години магия...
  • 23:50 С БНТ завинаги /п/
  • 00:40 Моят плейлист /п/
  • 01:40 Госпожа Чудо игрален филм /п/
  • 03:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 03:40 Отблизо /п/
  • 04:35 Звезден прах тв филм/п/
  • Сега НА ЖИВО: "Българската Коледа" -...
  • 22:15 "Чичо Коледа" - комедия, романтичен...
  • 00:45 "Милост" - биографичен, драма...
  • 03:05 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:20 "Мармадюк" - комедия, семеен (САЩ,...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Сам вкъщи 2: Изгубен в Ню Йорк" -...
  • 22:30 "Coca-Cola The Voice Happy Energy...
  • 00:30 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 01:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 2
  • 02:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 03:50 "Независимият кандидат" - с уч. на...
  • 06:00 "ФБР" - сериал, сезон 2 /п/
  • 07:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.