"Технополис" отнесе 15 хил. лева глоба за нелоялна търговска практика, съобщават от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Става въпрос за провеждана кампания на веригата за застраховка срещу кражба за 2 години.
За да се възползват от услугата, клиентите трябва в едномесечен срок след покупката да направят регистрация в сайта на производителя на продукта. Това обаче не се обяснява на потребителите преди и при извършването на покупката.
Сигнал до КЗП е подал клиент, закупил продукт от "Технополис", който бил откраднат в рамките на 2-годишната гаранция. От веригата обаче отказват да изпълнят застраховката с аргумента, че потребителят не се е регистрирал в сайта. Никой обаче не го е информирал за тези допълнителни действия.
Инспекторите от Комисията са установили също, че върху опаковката на продуктите, в гаранционната карта и ръководството им за експлоатация, а също и на щанда, на който са изложени, липсва информация за въпросната застраховка, условията и правилата за участие.
Освен наложената санкция на веригата се забранява да прилага тази нелоялна практика в бъдеще, информират от КЗП.