Четири са наградените фирми в раздела "Дизайн на опаковка, етикет и рекламни материали" в рамките на изложенията "Винария", "Фудтех" и "Хорека Пловдив", съобщават организаторите.
Като най-стилни бяха определени етикетите на вино "Драгомир" с дизайнери Красимир Трифонов и Йордан Желев и на марка "Орехите" на фирма "Белла България" по проект на Юлиян Гълъбов. За бутилка и етикет грамота получи "Винпром Ямбол", който бе ангажирал дизайнера Джон Блекбърн за оформлението на Стралджанска мускатова ракия. Голямата награда бе за бутилка, опаковка, етикет и каталог на вино "Дионис", изработени от Йордан Желев за "Вини Сливен".
Радостно е, че нашите производители обръщат все по-голямо внимание на качеството на продуктите и на техния външен вид, коментира проф. Сашо Драганов, председател на Националната асоциация за дизайн и реклама, която организира надпреварата със съдействието на панаира.
Общо 26 български и чуждестранни компании спечелиха наградите в националните конкурси, организирани в рамките на изложенията
Те бяха отличени сред изложители от близо 20 държави, които участваха в трите прояви на Международен панаир Пловдив.
8 фирми стигнаха до финала в конкурса за иновативни продукти, представени на "Винария", "Фудтех" и "Хорека Пловдив". Това са: "Биоглоуб Инвест", "Булконс Първомай", "Каза Белла Л.М.", "Милки Лаб" (Италия), "Фабрика цукиерница Коперник С.А." (Полша), "Новиз", "Георгиус Коурвоулис Електрик Протекшън"(Гърция), "Хюгин Сведа България".
Най-оспорвана бе надпреварата в конкурса "Изборът на потребителя", организиран съвместно от панаира и асоциация "Активни потребители".
Победителите в него бяха определени с гласовете на посетителите, които дегустираха продуктите. В раздела за вина най-предпочитани се оказаха "Розе каберне" и "Вила понта каберне совиньон и сира" на "Черноморско злато". Същата изба спечели и в групата на ракиите с "Бургас 63 лиценз".