Южнокорейските автомобилни производители Hyundai и Kia започват 2011 година със силен старт на световното изложение на автомобили в Детройт и нови модели.
Двете компании имат общи конструкционни и инженерни решения, но продават автомобилите си отделно на американския пазар. Продажбите им в САЩ през миналата година достигат общо почти 900 хиляди коли.
Двете компании вече"дишат във врата" на японската Nissan, която е продала малко повече от 908 хиляди коли.
През миналата година автомобилните компании от Южна Корея като цяло достигнаха рекордни продажби. Hyundai например финишира с ръст на продажбите от 24%, предаде АФП.
"Днес клиентите не търсят луксозни коли със излишни свръх-функции. Те искат кола, която има всичко необходимо и е на поносима цена", коментират вицепрезидентът на Hyundai Ею Сун Чунг в Детройт.
Компания обмисля откриването на нов завод за асемблиране в САЩ, за да покрие нарастващото търсене в страната.
За Kia 2011 година започна с награда за кола на годината на Cars.com за модела Optima. Автомобилната компания получи номинация за "най-подобрен" бранд от R.L. Polk и за най-добре концептуализиран автомобил на състезанието EyesOn Design на изложението в Детройт.
Според ръководството на компанията Kia продължава да печели доверието на нови клиенти и пазарният й дял на нараства за 16-та поредна година. През 2010 година пазарният дял на Kia вече достига рекордните за фирмата 3.1%.