Акциите на индонезийския национален превозвач Garuda потънаха рязко при дебюта ѝ на фондовата борса в Джакарта. Книжата на Garuda спаднаха с 21.3% до 590 рупии (6.6 цента) веднага след първоначалното публично предлагане (IPO), когато акциите ѝ бяха оценени на 750 рупии.
Печалбата на индонезийската авиокомпания за 2009 година надхвърли 100 милиона долара и Garuda бе обявена за най-добре развиващата се авиокомпания за миналата година. Недоброто представяне на борсата е резултат от високата предложена цена.
Компанията пусна на борсата над 6,3 млрд. акции на стартова цена 750 рупии. В първите часове, въпреки падащата стойност, бяха продадени близо половината от книжата.
Това е исторически ден за нас – като публична компания ще ръководим бизнеса много по-прозрачно, коментира изпълнителният директор на Garuda Емирсян Сатар.
Като цяло индонезийските авиокомпании не се ползват с голям авторитет в Европа. През 2007 година ЕС забрани преминаването на всякакви индонезийски превозвачи през въздушното поле на общността заради серия от катастрофи и инциденти породени от ниските стандарти за сигурност на индонезийската авиация.
През 2009 година обаче Garuda беше извадена от черния списък на ЕК и авиокомпанията възобнови полетите си до Европа.