Италианските антимонополни власти определиха финансови санкции за общо 81 млн. евро на козметичните групи L’Oréal, Unilever и Procter & Gamble, съобщава швейцарският вестник Le Temps.
Нарушението на компаниите е, че са договаряли помежду си цени на определени продукти, като картелът е продължил най-малко седем години.
В ценовите споразумения са участвали и други по-малки фирми. Периодът, който е разглеждан от италианските власти, е 2000 – 2007 г. Според регулатора през тези години компаниите на няколко пъти са вдигали цените с по-бързи темпове от инфлационните и от растежа на производствените разходи.
В зависимост от различните продуктови групи признатите за виновни фирми притежават пазарни дялове от между 58 и 92 на сто.
За картела е сигнализирала германската Henkel, която също е участвала в споразуменията, но заради това, че е подала сигнала, не е санкционирана.
Разбивка на част от глобите показва, че: L’Oréal трябва да плати 26,9 млн. евро, Unilever – 18,7 млн. евро, Procter & Gamble – 6,2 млн. евро, Colgate-Palmolive – 2,4 млн. евро. Глобите на последните две компании са намалени наполовина, тъй като са сътрудничили на властите.