Mitsubishi подготвя спиране на производството си в Европа

Японската компания спира работата на завода си в Холандия

по статията работи: Ивайло Ачев | 06.02.2012 | 13:58
Повече за:

Японската автомобилна компания Mitsubishi ще спре производството си в Западна Европа в края на тази година, предаде Reuters.

Единственият завод на японската компания се намира в Холандия и е известен под името NedCar (Netherlands Car). В този завод се произвеждат марките Mitsubishi Colt и Mitsubishi Outlander.

Произведеното от холандския завод на японската компания обаче е под 5% от общото производство на Mitsubishi в цял свят – 1,1 млн. автомобила. В момента от NedCar излизат по-малко от 50 хил. автомобила годишно, като в пиковите си моменти предприятието е правило по 200 хил. коли годишно. В завода работят 1500 души персонал.

От Mitsubishi уточняват, че не са решили какво да правят със завода след като го затворят. Засега е ясно, че компанията ще доставя автомобили на европейския пазар от предприятията си в Япония и Тайланд.

През миналата седмица Mitsubishi отчете 38,51 млрд. йени оперативна печалба за периода април-декември 2011 година, но само за Европа има оперативна загуба от 11,4 млрд. йени. През периода 2007/2008 година японската компания имаше продажби от 340 хил. автомобила на Стария континент, но през миналата година те вече са намалели до 218 хил.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


24 sh gt 07.02.2012 | 17:16
Ще си купуваме /ако можем/ асемблираните в Ловеч автомобили - китайски. Нали сега започва да работи завода.
23 desislawa pawlewa 06.02.2012 | 18:13
ще се увеличи безработицата
22 Yordanka Peeva 06.02.2012 | 16:16
затова не признават нестабилните пазари.
21 черното влечуго 06.02.2012 | 16:11
Да, може да опитат :).
20 Батко съссладко 06.02.2012 | 16:10
Да, японците я усетиха доста тази криза поради ред причина.
19 David Hayemaker 06.02.2012 | 16:09
И те не знаят какво правят вече.
18 черното влечуго 06.02.2012 | 16:09
Жалко, че няма да имат производство в Европа.
17 Батко съссладко 06.02.2012 | 16:09
Mitsubishi е стабилна марка.
16 David Hayemaker 06.02.2012 | 16:08
Просто има трябват повече нови модели според мен.
15 Danail Todorov 06.02.2012 | 15:59
Няма смисъл да ти оговарям защото явно говорим на различни езици,но ми е интересно какво е правел този завод преди да поеме пиковите продажби или ги е поел още от 78 година,та до сега :) А относно мен,това което ти пиша няма нищо общо с маркетинга,но явно не ти се ясни нещата,а с оперативното и даже стратегическо ръководство на компанията :) А,нали ти казах,ако са толкова добри няма да са на опашкката по продажби,те сигурно и Сузуки продават повече от тях :)
14 крива вежда 06.02.2012 | 15:56
Това с митата наистина е кофти като се има предвид колко много марки има извън Европа.
13 крива вежда 06.02.2012 | 15:52
Колко жалко наистина. В такава среда колите, които се правят у нас ще намерят пазар.
12 Ъ Ъ 06.02.2012 | 15:50
Едно си баба знае, едно си бае! :) Ти не ми ли четеш, бре :) Заводът не е нов! Що не си пратиш CV-то в ММ да те назначат теб за маркетингов директор :) Аман от разбирачи :)
11 крива вежда 06.02.2012 | 15:48
Еее, хубава работа! Те вместо да го увеличават - го намаляват!
10 Danail Todorov 06.02.2012 | 15:31
Щом казваш за митата,може и да си прав,но това с лошия мениджмънт изобщо не ги извинява.Първо остави кризата,никога,повтарям никога,не се прави нов завод за да поеме пикови продажби,това е направо аматьорско,за да поемат пикови продажби се прави или реорганизация на съществуващите мощности или се разширяват.Второ,за какво им е бил този завод щом не избягват митническо облагане,вярно че е по близо до пазара,но с този малък капацитет ефекта му е незначителен.И последно,разходите които ще спестят от затварянето на завода,няма да са по-големи от разходите по закриването му и лошата реклама която ще си направят.Значи това е изключително лошо мениджърско решение,изпълнено по този начин,а да не говорим,че може да се наложи да връщат и субсидии,ако е имало такива.А и като им гледам менижърските решения,изобщо не се учудвам,на слабите им продажби в Европа като цяло,защото не знам за тях,но европейската автоиндустрия вече се съвзе от шока от кризата и си работи добре мисля.
9 Ъ Ъ 06.02.2012 | 15:16
Явно не си запознат никак с материята. Пак ще ти го кажа, частите идваха от Япония. За да се избегне мито по-големият процент от части, с които се изгражда автомобила трябва да е произведено EU. А заводът на Мицубиши там не е от онзи ден. Бивш завод на Даф, закупен от МЕ през `78 ако не се лъжа. И щом ти си очаквал кризата, а автомобилостроенето не, значи да смятам, че си милиардер, който просто убива време като драска по автотеми :)
8 Практична домакиня 06.02.2012 | 15:14
а така...отекохме
7 джофри баратеон 06.02.2012 | 15:07
съгласен съм... тази грешка са я допускали много фирми и в Бг
6 dogy dog 06.02.2012 | 15:03
Ами не може всеки да си позволи нова кола, така че това не е нещо изненадващо!
5 Danail Todorov 06.02.2012 | 14:39
Аз не казвам,че цените са били по-ниски за клиентите,а че на колите излизащи от там не се начислява мито! А и доста глупава идея да отвориш нов завод,който да ти поеме пиковите продажби и след няколко години да го затвориш,със последиците които съм описал по-горе.Все си мисля.че трябва да се мисли и действа стратегически,а не на парче от днес за утре,особено в такъв бизнес като автомобилния :)
4 Ъ Ъ 06.02.2012 | 14:30
Данаиле, не си прав. В Холандия само се асемблираха, така че цените са еднакви с тези, произведени в Япония. Заводът пое работа точно в момент на пикови продажби, а не заради по-ниски цени за клиентите.
3 Шампиона С 06.02.2012 | 14:20
доста обезпокоителен отлив...
2 Добромира Гайтанджиева 06.02.2012 | 14:08
Голям отлив на азиатски марки от Европа. Кризата си казва думата навсякъде.
1 Danail Todorov 06.02.2012 | 14:05
Те си знаят,но така на колите които внасят ще се начислява мито,за разлика от тези които излизат от холандския завод,а и ще имат доста разходи по затварянето и социални плащания,а и ще си направят доста негативна реклама на местния пазар.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Панорама с Бойко Василев
  • 22:00 Следите остават
  • 22:30 Топ 10 тайни и загадки 2...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:30 "Час пик" - сериал, еп.8
  • 22:30 bTV Новините - късна емисия
  • 23:00 "Под наблюдение" - сериал, с.3, еп.8
  • 00:00 "Под прикритие" - сериал, с.4, еп.11
  • 01:10 "Закон и ред: Специални...
  • Сега "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Скрита самоличност" (премиера) -...
  • 21:00 "ФБР" (премиера) - сериал, сезон 5
  • 22:00 Новините на NOVA
  • 22:30 "Новобранецът" (премиера) - сериал,...
  • 23:30 "Закон и ред" (премиера) - сериал,...
  • 00:30 "Военни престъпления: Лос...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.