Италианската модна къща Prada, известна с неконвенционалния си стил и изискани дамски чанти, зарадва потенциалните инвеститори в компанията, очаквани в предстоящото листване на борсата в Хонконг.
Групата отчете продажби за над 2 млрд. евро за миналата година, което е скок от 31% спрямо 2009 г.
Най-много са нараснали продажбите в Азия - с 48 на сто, докато ръстът в САЩ и Европа е съответно 29 и 18 на сто, става ясно от съобщение на базираната в Милано компания.
В края на януари компанията обяви решението си да се листва в Хонконг, с което засвидетелства отношението си към Азия като към ключов и стратегически важен пазар.
Скорошно проучване показа, че азиатският регион и конкретно Китай, в много близко бъдеще ще се превърнат в най-важният за световните компании за луксозни стоки, тъй като многобройните купувачи там ще генерират най-големите обороти.
Освен марката Prada, едноименната фирма държи още брандове като Miu Miu, Church's и Car Shoe. В момента 94,89% от капитала й са собственост на фамилията Прада и Патрицио Бертели, който е съпруг на Муичия Прада, докато банката Intesa Sanpaolo има дял от 5,11 на сто.
Групата е на път да се превърне в първата европейска модна къща на борсата в Хонког, а планираното предлагане според Ройтерс се очаква да я оцени на 6 млрд. евро.
За момента не са оповестени датата на предлагането и делът, който ще бъде предложен на инвеститорите.