А беше време, когато чакахме с нетърпение Timeline за личните ни Facebook профили. Някои харесаха новата придобивка и веднага се възползваха от нея, други – поизчакаха, поизчакаха и... не успяха да се сработят с нея.
И ако за обикновените Facebook потребители тази промяна беше толкова важна, какво да кажат ПР и маркетинг специалистите, за които социалните мрежи станаха задължителна част от тяхната работа. Ето, че вече и Facebook страниците имат Timeline. Паметната дата е 29 февруари 2012 година.
Сега идва въпросът: Ще помогне или ще усложни работата на ПР и маркетинг специалистите тази промяна? Ако е вярно, че една от задачите на тези професионалисти е да разказват истории, то каква по-добра възможност от това. Timeline е идеалният начин да представим нашата компания и да разкажем нейната история. Ето с какво новият вид на Facebook страницата ще помогне:
- можем да проследим историята на компанията/организацията/ марката/ личността;
- можем да го направим и в снимки;
- начална страница вече дава възможност за голямо изображение - така наречената "заглавната корица”, а не само за фирмено лого. Важното тук е, че тази снимка е публична и може да се види от всички. Добре е да експериментирате с нея и да разберете коя се харесва най-много от вашите фенове;
- останалите снимки също са на по-видно място;
- марките имат пълен контрол над снимките, които се показват, както и над това как те се показват;
- и още възможности, които всеки сам ще открие за себе си...
Timeline на фирмените Facebook страници ще помогне също на администраторите. Те ще могат да се свързват лично с феновете чрез съобщения, а новият административен панел ще им позволи да реагират по-бързо на постовете и коментарите. Също така администраторите ще виждат всички свои писания на едно място и дори ще имат силата да спират времето - постовете, които считаме за интересни, важни или просто искаме да се виждат по-дълго, могат да бъдат задържани в горната част на стената до 7 дни.
Дотук Timeline има само положителни страни за работата ПР и маркетинг специалистите. Остава само те и администраторите на Facebook страниците да започна усилена работа с новата функция. Тя ще бъде автоматично въведена за всички от 30 март 2012 година, така че ни остава още малко време за адаптиране.
Още за онлайн предизвикателствата пред ПР професията можете да научите от първото издание на семинар "PR Guru” - едно събитие за PR специалисти. Семинарът ще се проведе на 5 април 2012 година в "Интерпред", София и ще бъде посветен на тенденциите и добрите практики в PR професията у нас.
Събитието се провежда с медийното партньорство на iNews.