Повече от 35% от новата железопътна линия по направлението "Пловдив-Бургас" е изградена, а трасето ще позволява скорост от 160 км/час след като влезе в експлоатация.
Това съобщават от пресцентъра на транспортното министерство.
Изграждането на линията е един от най-големите инфраструктурни проекти в старозагорска област. По него се модернизират 292 км жп линии (обща разгърната дължина на железния път) и се очаква да приключи през 2015 година.
До края на тази година обаче може да приключи модернизацията и пускането в експлоатация на първата отсечка по проекта. Фирмата изпълнител коментира, че са доставени всички необходими строителни материали и има създадена организация за успешно приключване на работите.
Как се развива проектът беше анализирано по време на форум, на който бяха прегледани проектите по ОП "Транспорт", който се проведе в Стара Загора.
Стойността на целия проект е почти 317 млн. лева. На първо място в обществената поръчка беше класиран консорциумът "Джи Си Еф - Ск 13 - Трейс рейлинфра".
Първият етап от проекта обхваща отсечката "Михайлово - Калояновец", включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец. Стартът на ремонтните работи беше даден миналата година от тогавашния министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, премиера Бойко Борисов и финансовия министър Симеон Дянков.
"След три години пътуването с влак от София до Бургас ще става с два часа по-малко", обеща Цветков.
Втората отсечка - от Стара Загора до Ямбол, трябва да бъде готова за 38 месеца. Тази позиция включва рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница, включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях.
Последната част от проекта включва рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски.