В истински рай за производителите на връхни дрехи и аксесоари се превръща Германия. Страната започва да привлича все повече вниманието на основни играчи от бранша, пише Local.de.
Само в Германия обемът на продажбите на връхни дрехи и аксесоари възлиза на 1,8 млрд. долара т.е. около 30% от целия пазар в Европейския съюз. В цял свят стойността на пазара се изчислява на 10 млрд. евро, сочат данните на Европейската асоциация на производителите на връхни дрехи и стоки.
Типичен пример за успеха на бранша в Германия е развитието на германската марка Jack Wolfskin. През последните седем години продажбите на популярния бранд се увеличават средно с 25% всяка година. Обемът им надхвърля 300 млн. евро през миналата година.
През юли тази година известният инвестиционен фонд Blackstone успя да купи Jack Wolfskin за около 700 млн. евро. Това е седем пъти повече, отколкото струваше компанията през 2005 година – първата ѝ година на сериозен растеж.
По принцип в Германия производителите на връхни дрехи обикновено са стари семейни компании – Meindl, Schoffel, Deuter и те продават стоките си главно в немскоговорящи държави. Именно Jack Wolfskin е пионер в продажбата на такъв тип стоки в големите молове, като първите си магазини марката открива преди около 10 години.
Според Ролф Райншмид, директор на звеното за производство на връхни дрехи и аксесоари на Adidas, браншът обхваща 20% от целия сегмент на търговия със спортни стоки. Звеното на Adidas, което се занимава със сектора на връхните дрехи, отчита 21% растеж на продажбите през 2010 година и 40% на годишна база през първата половина на 2011 година.
Като абсолютна цифра обемът на продажбите на Adidas на връхни дрехи и аксесоари през миналата година е в размер на 200 млн. евро, а целта е да стане 500 млн. евро през 2015 година.