Една от най-популярните германски пивоварни Krombacher откри интересен начин да излезе на печалба предвид спадащото потребление на бира в Германия.
Тактиката на Krombacher е пределно проста – развитие на звеното за производство на безалкохолни напитки, пише Local.de. Спасителите на компанията се оказват Schweppes и Orangina – техните продажби прибавят 4.3% ръст към печалбите на компанията.
Като процент в растежа на продажбите през миналата година най-добре се представят Krombacher Radler и безалкохолната бира на компанията – съответно 9.4% и 8% увеличение на продажбите. Традиционната Pilsner има ръст от едва 0,3%.
Все пак безалкохолните напитки не могат да "огреят" навсякъде. Огромен спад има в продажбите на сместа бира-кола Cab – 30%.
През 2010 година Krombacher е продала 6.4 млн. хектолитра напитки на обща стойност 647.2 млн. евро.