Големите търговски вериги "окупират" Витошка отново

Търговците ще разгледат възможностите да имат обекти на места с постоянен поток

по статията работи: Цанка Донкова | 14.10.2014 | 10:43

Булевард "Витоша" е един от най-посещаваните райони в София, който вече десетилетия на ред е символ на столичния град. В момента по протежението на булеварда има 180 магазина с почти 22 хил. кв. м търговска площ, колкото в най-големите търговски центрове в София.

Общо незаетата площ е едва 6%. Възможностите за развитие са свързани с големи единични имоти, които се освобождават от техните наематели, или разширяване на съществуващи помещения в сутерени или надпартерни етажи.

Консултантска фирма прогнозира, че бул. "Витоша" е следващата стъпка в експанзията на големите търговски вериги, съобщава в. "Монитор".

Според специално проучване за бул. "Витоша" причините са отсъствието на редица компании от основната търговска улица на София и очакваното затихване на строителството на молове.

"Предвид отварянето само на един мол в София през 2015 г. търговците ще трябва отново да разгледат възможностите да се имат обекти на места с постоянен поток потребители", смята Михаела Лашова, изпълнителен директор на консултантската компания. "Търговията на дребно в центъра на София ще има все по-корпоративен облик, доминиран от водещите световни марки - така, както е в повечето европейски страни", добавя тя.

В момента организираната търговия - големи национални и местни вериги - е равнопоставена на самостоятелните концепции на булеварда, според проучването. Малките и средни независими марки заемат 46% от общия брой магазини срещу 44% за български и международни брандове. По размер обаче големите вериги имат превъзходство с 54% от площта на търговските помещения срещу 35% за самостоятелните магазини и 5% за корпоративни наематели като банкови и телеком офиси.

"Картината ще се промени в полза на големите играчи - така, както стана в сегмента на търговските центрове", прогнозира Росен Генев, мениджър в компанията. Той допълва, че в периода 2006-2008 г. са били въведени и изпробвани множество нови марки и концепции, като местните независими играчи са били водещи. "След 2008 г. обаче профилът на водещите търговски центрове е определен от десетина известни марки, като от тях само две са на основната търговска улица в София", добавя Генев.

Според анализа на пазара през последната година на пазара продължават да навлизат нови търговски компании. Те засилват конкуренцията в търговските центрове, което на свой ред прави търговската улица по-привлекателна за бизнес.

Търговският микс на бул. "Витоша" се характеризира с изразена доминация на магазините за мода и обувки, включително спортни - 41% от общия брой и 54% от общата търговска площ.

Въпреки това цели категории обекти отсъстват или са много слабо представени, като напр. супермаркетите, магазините за потребителска електроника и детските магазини, както и в известна степен спортните стоки.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.3, еп.4 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.